Bolojan a terminat a 5-a centura ocolitoare. La Iași, Chirica se laudă cu lupta împotriva bălăriilor

Ilie Bolojan se ambiționează să facă din Bihor județul nr. 1 la nivel de infrastructură. 7 centuri ocolitoare si inelul metropolitan Oradea sunt proiecte menite sa decongestioneze traficul. In coltul opus de tara, iesenii platesc o armata de incompetenti care nu sunt in stare sa dezvolte proiecte de cel putin un deceniu.

In total 68 kilometri de drum se contruiesc in Bihor, Centura Aleșd – 5,8 km Centura Beiuș – 9,3 km, Centura Sântandrei – 5 km, Centura Nojorid – 8,4 km, Centura Sânmartin – 8 km, Centura Oșorhei – 5,8 km, Centura Biharia – 8,7 km, Inelul Metropolitan Oradea – 17 km. Banii provin din fonduri europene, guvernamentale si din bugetul propriu.

In Oradea, pe langa pasejele rutiere deschise anul trecut alte 3 proiecte de infrastructura au asigurata finantarea europeana. In total, 80 milioane de euro. Vorbim despre:

-Coridorul de Mobilitate Urbană Decebal – Vladimirescu: Acest proiect va contribui la reducerea emisiilor de CO2 și la descongestionarea traficului. În prezent, se lucrează la pasajul din intersecția Bulevardului Decebal cu Strada Tudor Vladimirescu, unde au fost forați 168 din cei 278 de piloți necesari. Va fi un spațiu modernizat cu trotuare și un pasaj subteran pentru pietoni, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități. Valoare totală: 112,13 milioane lei.

-Coridorul de Mobilitate Urbană Magheru – Republicii, Etapa 1: Proiectul vizează zona de la Pasajul Magheru până după Magazinul Crișul, cu o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze. Vor fi reabilitate trotuarele și va fi amenajată o piațetă modernă. Valoare: 134,49 milioane lei.

-Coridorul de Mobilitate Urbană Magheru – Republicii, Etapa 2: Se va lucra între Magazinul Crișul și Gara Oradea, cu realizarea unui pasaj subteran pentru trafic rutier și crearea unei zone intermodale în Piața București. Valoare: 148,77 milioane lei.

Bolojan a terminat a 5-a centura ocolitoare. La Iasi, Chirica se lauda cu lupta impotriva bălăriilor

Revenind la Iasi, Mihai Chirica se poate “lauda” in cei 10 ani petrecuti la Primarie cu o contraperformanta: niciun proiect major de infrastructura. Practic, zero drumuri noi, poduri, pasaje la un oras in plina dezvoltare, cu probleme mari de mobilitate.

In plus, infrastructura si asa sufocata a Iasului este manageriata prost de asa zisa Comisie de Circulatie, condusa tot de primar. In ultimii ani, orasul este tot mai sufocat de bumpere, semafoare, linii unice, solutiile fiind adoptate fara niciun studiu de trafic.

In plus, avizarea de noi proiecte rezidentiale cat si de retail in Iasi au dus la paralizarea traficului, iar inceperea anului scolar nu face decat sa dea frisoane soferilor. Pentru a masca incompetenta, primarul a dat adeseori vina pe participantii la trafic si s-a plans in presa centrala ca numarul masinilor a crescut iar problema ar fi legislatia permisiva pentru cei cu venituri mici, care au masini de tip euro 2 sau euro 3.

Culmea ridicolul, Mihai Chirica posteaza pe pagina personala de Facebook modul in care se desfasoara activitatea la Primaria Iasi si interventiile pentru curatarea balariilor din oras pentru pastrarea aspectului curat al orasului.

Cam la aceasta se rezuma mandatele actualului edil: pansele, borduri si rulouri verzi. Pana cand iesenii isi vor da seama cati ani au pierdut cu Mihai Chirica drept primar va fi deja tarziu, caci orasele aflate in competie directa cu Iasul se dezvolta si obtin fonduri europene pentru proiecte.

CITESTE SI: Au trecut 4 ani de cand proiectul centurii usoare Uricani – Cicoarei “a intrat in linie dreapta”

Cu trei saptamani inainte de alegerile locale din 2020, Mihai Chirica se poza alaturi de colegii sai liberali, in sensul giratoriu din Uricani si anunta, intr-un exercitiu de imagine pe retelele de socializare ca proiectul centurii usoare Uricani – Strada Cicoarei este ca si rezolvat.

“Dupa mai bine de zece ani de amanare a proiectului de centura a Iasului, astazi a fost demarata licitatia de proiectare a acestui tronson. De asemenea, a fost proiectata si o a doua intrare catre cartierul Dacia. Podul Cicoarei este prima legatura spre zona Dacia – Alexandru cel Bun, iar celalalt pod, pe care l-am pregatit spre finantare este in lungul strazii Sarmisegetuza”, spunea pe 4 septembrie 2020, Mihai Chirica.

Practic, au trecut 16 ani de la aprobarea acestui proiect în condițiile în care aproape 4 km de drum există deja, aici urmând doar o modernizare. Lungimea totală a variantei de trafic uşor este de 8,175 km iar baniI nu s-au gasit.

In continuare, Iasul ramane cel mai mare oras din tara fara Sala Polivalenta, stadion nou sau centura ocolitoare. In ultimii ani, s-a mai vorbit despre pasaje supraterane si subterane in Podu Ros, in zona Palat si Rond Agronomie. La fel, iesenii au fost amagiti cu dezvoltarea transportului public, piste de biciclete si parcari etajate, pentru deblocarea strazilor de masini parcate la bordura.

Timpul trece iar lumea s-a saturat de minciunile primarului. Vama a ramas in acelasi loc desi s-a tot vorbit ca o muta in comuna Miroslava, drumul spre Ciurea prin spatele FORTUS se tot face si desi Primaria Ciurea a scos la licitatie proiectul derulat in parteneriat cu Iasul, la Palatul Roznovanu se tot analizeaza o varianta de traseu. Si noul drum spre Aeroport bate in continuare pasul pe loc.

“Acest oraș are nevoie de o strategie și o viziune pentru următorii 50 de ani, care trebuie imediat proiectată și realizată până în 2030! Este nevoie de o abordare curajoasă, cu viaducte și pasaje supra și subterane! Dacă nu se vor realiza aceste investiții, ne vom trezi în 2028 cu autostrada la Lețcani și de acolo până la Iași va fi mai rău decât este acum la Podu Iloaiei! Domnule Primar, domnilor consilieri, domnule City Manager și domnule Arhitect Șef vă sugerez să gândiți în acest sens și să vă apucați de muncă. Cei care administrează Iașul trebuie să înceapă să facă proiecte pentru infrastructura rutieră a orașului care va avea rolul să se conecteze la A8! Am făcut aceste precizări, ca să nu-i mai auzim pe unii în 2028 că NU au știut, sau că NU au avut proiecte, sau că NU sunt finalizate studiile etc”, a spus Catalin Urtoi, membru CA in CNIR.

Mihai Chirica a avut in ultimii ani 3 premieri din partidul sau, director CNAIR liberal, presedinte CJ Iasi, coleg de partid. Ce l-a impiedicat sa dezvolte proiecte de infrastructura?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *