Boeing a ajuns la o înțelegere cu familia unei victime, după prăbușirea unui avion in 2019
Gigantul Boeing a ajuns luni la un acord de ultimă oră cu familia unei femei ucisă în prăbușirea unui avion de linie 737 MAX în 2019, evitând un proces civil federal. Trei surse apropiate cazului au declarat pentru AFP că s-a ajuns la o înțelegere în afara instanței, dar nu au oferit detalii.
Accidentul avionului Ethiopian Airlines a ucis 157 de persoane. Procesul trebuia să înceapă marți la Chicago. Inițial, a implicat șase reclamanți, dar până acum toți, cu excepția unuia, s-au rezolvat, potrivit unei surse familiare cu cazul.
Audierea de marți va avea loc pentru a-l informa pe judecătorul Jorge Alonso despre înțelegere, care trebuie să aprobe acordul pentru ca acesta să fie încheiat oficial, a spus sursa.
„Este un proces numai pentru daune, ceea ce înseamnă că nu vor fi prezentate dovezi cu privire la răspunderea Boeing”, a declarat sursa pentru AFP.
Cazul rămas a implicat-o pe Manisha Nukavarapu, o femeie de origine indiană care se afla la bordul zborului Ethiopian Airlines ET302 pe 10 martie 2019, când Boeing 737 MAX 8 s-a prăbușit la câteva minute după decolarea din Addis Abeba, ucigând toate cele 157 de persoane aflate la bord.
Avocații familiei reclamantei nu au răspuns unei solicitări de comentarii a AFP. Plângerea inițială, obținută de AFP, spunea că Nukavarapu era în al doilea an de rezidențiat la facultatea de medicină la East Tennessee State University, unde plănuia să devină endocrinolog. Ea plănuise să ia zborul Ethiopian Airlines pentru a-și vizita sora în Kenya.
Un document al instanței din iunie 2023 spunea că rudele a 115 victime au depus plângeri civile împotriva Boeing pentru moarte din culpă și neglijență, printre altele, între aprilie 2019 și martie 2021.
Până la 22 octombrie, mai erau „30 de dosare pe rol pe numele a 29 de defuncți”, potrivit unei surse apropiate procedurilor judiciare.
Plângerile au fost împărțite în mai multe grupuri, următorul grup fiind programat să meargă în judecată pe 7 aprilie 2025.
Boeing „și-a acceptat responsabilitatea pentru accidentele MAX în mod public și în litigii civile, deoarece designul MCAS a contribuit la aceste evenimente”, a declarat un avocat al Boeing în timpul unei audieri din octombrie.
MCAS, o caracteristică de stabilizare a zborului, a fost implicată în accidentul Ethiopian Airlines și într-un avion 737 MAX 8 operat de Lion Air, care s-a prăbușit pe 29 octombrie 2018, la aproximativ 10 minute după decolare din Jakarta, Indonezia. Toate cele 189 de persoane aflate la bordul avionului au murit.
După cele două prăbușiri de 737 MAX, întreaga flotă de 737 MAX a fost blocată mai mult de 20 de luni pentru ca autoritățile să poată efectua o investigație.
Potrivit Boeing, peste 90% dintre plângerile civile depuse cu privire la cele două accidente au fost rezolvate. “Boeing a plătit miliarde de dolari familiilor accidentate și avocaților lor în legătură cu litigiile civile”, a declarat un avocat al Boeing, Mark Filip, la o audiere din 11 octombrie.