Bataie de joc! Lipsesc 4 volume ale studiului de fezabilitate pentru tronsonul de autostrada Tg. Mures – Tg. Neamt

autostrada unirii

CNAIR evalueaza studiul de fezabilitate pentru tronsonul de autostrada Targu Mures – Targu Neamt depus de catre proiectant. S-a constatat ca lipsesc 4 volume din acest studiu iar mai multe analize sunt incomplete.

„Aceste revizuiri vor duce la o prelungire a termenelor din celelalte etape ale proiectului. Acest lucru necesită o deosebită atenție, deoarece capetele autostrăzii A8 fac parte din finanțarea PNRR, iar documentația incompletă poate afecta termenele care au fost convenite”, a anuntat deputatul USR PLUS, Iulian Bulai.

Ionel Apostol, presedintele Asociatiei Impreuna pentru A8 acuza ca firma care a furnizat studiul de fezabilitate „a predat „o tentativa” de SF final pe doua stick-uri si apoi au plecat toti in concediu. CNAIR a facut o prima evaluare din punct de vedere cantitativ si s-a descoperit ca, din cele 12 volume care compun SF-ul, 5 sunt incomplete sau lipsesc cu desavarsire. Asta inseamna ca firma Acciona a predat un draft incomplet, „la plesneala”, incalcand astfel promisiunea facuta cu multe luni in urma si mentinuta in permanenta la toate sedintele de progres, ca in 7 august 2021 va preda un SF complet”.

Catalin Urtoi a asteptat o reactie din partea ministrului Transporturilor, Catalin Drula fata de studiul incomplet realizat de spaniolii de la Acciona. CNAIR trebuie sa finalizeze receptia SF-ului dar ibericii au anuntat ca sunt in concediu.

„Fără traversarea munților, această autostradă cu două capete nu ajută pe nimeni. Fără o mobilizare masivă a celor care cred în acest proiect și fără o acțiune în forță către București, nu vom vedea prea curând această autostradă. Fără blocare de drumuri și chiar a Bucureștiului, Moldova nu va obține nici cu această coaliție ceea ce-și dorește: o autostradă completă de la Iași la Tg. Mureș, care să traverseze Carpații până în 2030. Dacă în următoarele luni nu se finalizează toată documentația (SF + Acord Mediu + Indicatori Tehnico Economici + Caiet Sarcini pentru licitație Proiectare Execuție) inclusiv pentru zona de munte, înseamnă că și actualii ne iau de proști. A accepta o păcăleală politică de genul „facem două capete” și restul vedem noi, sau să mai facă și alții este o mare bătaie de joc la adresa Moldovei”, a transmis Catalin Urtoi.