Barna și Drulă la Iași: Autostrăzile A7 și A8 sunt în grafic

Drulă Iași

Prezenți în această dimineață la Iași, viceprim-ministrul Dan Barna și ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă au menținut sprijinul pentru dezvoltarea autostrăzilor din Moldova. Cătălin Drulă a punctat din nou etapele realizării celor două proiecte de autostradă, A7 și A8, menționând că ambele sunt în grafic. Acesta nu a precizat concret când se va putea circula pe cele două autostrăzi. 

Despre A8, Cătălin Drulă a menționat că va insista în continuare ca segmentul Lețcani – Tg. Frumos să fie construit primul și a dat asigurări că finanțarea întregului tronson Ungheni – Iași – Moțca va fi asigurată prin Programul Operațional de Transport.

Primul sector al autostrăzii A7 a fost deja scos la licitaţie. Următoarele trei sectoare vor continua în următorii trei ani. Pentru A8, s-a obținut acordul de mediu pe sectoarele din capetele proiectului și s-au purtat discuţii cu firma care a câștigat licitația de proiectare și întocmire a studiului de fezabilitate să prindă cele două sectoare pentru a fi incluse în PNRR. 

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor și Infrastructurii: „Pe sectorul din judeţul Iaşi am început proiectul tehnic exact pe acelaşi tip de proiect de care vorbeam pentru A7. Ce bine era să o avem la zi făcută, puteam vorbi acum de o licitaţie sau poate de lucrări în teren. Din păcate nu s-a întâmplat asta în anii din urmă. Am semnat contractul, a început de aproape 2 luni, e în derulare, va dura doi ani, aşa cum a durat şi A7, după care vom scoate la licitaţie direct execuţia lucrărilor. Încercăm să accelerăm sectorul dintre Tg Frumos şi Leţcani, care va fi tratat cu prioritate, şi să încercăm faţă de acest termen contractual de 2 ani prin discuţii cu prestatorul să-l livreze mai repede, ca să-l scoatem la licitaţie mai repede. Avem această caracteristică în România, că orice bucată de drum şi sector ne ajută enorm pentru că salvează vieţi sau sunt economii de timp şi ajută businessul, ajută cetăţenii”

Drulă a făcut precizări și despre proiectul variantei de ocolire a Iașului, care poate fi scos la licitație pentru execuție în 2022.

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor și Infrastructurii: „În afară de A7 şi A8 lucrăm la varianta de ocolire a Iaşiului, unde avem un proiect în lucru. Dacă avem proiectul tehnic poate îl putem scoate la licitaţie pentru execuţie, cu termen contractual în februarie 2022. Mai avem un proiect la care a lucrat foarte mult domnul secretar de stat Adrian Covăsnianu, un ieşean care este de la început în echipa mea de la minister, asta arată importanţa pe care o are Iaşiul şi Moldova pentru noi. Mai e varianta de ocolire Iaşi-Est. Intenţionăm să lansăm licitaţia pentru proiectare cât de curând. Am discutat deja despre oportunităţile de a încadra acest proiect în Master Plan. S-a găsit calea de a fi încadrat acolo”.

Vicepremierul, Dan Barna, a reiterat ideea că în PNRR există 3,8 miliarde pentru zona feroviară. Acesta a mai completat, că sistemul feroviar trebuie să redevină funcţional, pentru a scurta timpii de deplasare prin creșterea vitezei de trafic spre 30%.