Autostrada Transilvaniei da, Austostrada Unirii ba!

Sharing is caring!

Guvernul se concentreaza in acest an pe Autostrada Transilvaniei desi in aceasta saptamana, primarii din Moldova au fost chemati la Bucuresti pentru a se discuta despre marile proiecte de infrastructura din regiunea lor.

Astazi a fost semnat contractul de executie pentru lotul Targu Mures – Ungheni, parte a autostrazii Transilvania iar peste 2 saptamani se va semna contractul pentru 30 kilometri ai segmentului Biharia – Chiribis.

Chiar si primarul Iasului, a abandonat varianta Targu Mures – Iasi – Ungheni dupa ce a spus la Bucuresti ca varianta Iasi – Bacau – Brasov este mai usor de realizat.

Iasul ramane cu o lege si un noian de promisiuni in privinta autostrazii. In realitate, planurile Guvernului se indreapta spre Transilvania, in timp ce pentru Moldova se doreste legarea Bacaului de Brasov.

Ludovic Orban – prim ministru:Am discutat astazi despre stadiul executiei pe celelalte 2 tronsoane (s.r Autostrada Transilvaniei) care se afla in executie si vom veni cat de curand din nou in Targu Mures pentru a da drumul la lucrare pe tronsonul de autostrada care este cel mai aproape de finalizare. De asemenea sper in cursul acestui an sa se finalizeze si investitia de la Iernut“.

Autostrada Transilvaniei va avea o lungime de 415 kilometri si va lega Brasovul de Bors prin Cluj. Cateva segmente din aceasta autostrada sunt finalizate dar pe alte tronsoane lucrarile nu au fost incepute.

De altfel, planurile Guvernului pentru Moldova par a se indrepta spre legarea regiunii de Brasov si nu de Targu Mures. Saptamana trecuta s-a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate si proiectul tehnic al autostrazii Bacau – Brasov.

Intr-o declaratie surprinzatoare, Mihai Chirica a spus ca legarea Iasului de autostrada Bacau – Brasov este mai usor de realizat.

Mihai Chirica – primar Iasi:Este hazardant să spui că ne angajăm și în 5 ani le facem pe toate, pentru că ne cunoaștem resursele și știm cât de multe nevoi avem. Din analiza pe tronsoane, reiese foarte clar că câteva obiective sunt mai aproape de a fi realizate, cum ar fi străpungerea Carpaților mai degrabă spre Brașov decât spre Târgu-Mureș – Ditrău, conexiunea mai rapidă Siret-Pașcani-Bacău și conexiunea foarte ușor de realizat, sub 2 miliarde euro, Ungheni-Iași-Bacău-Brașov“.

In prezent, Sectorul 1 al autostrazii Unirii, Tg. Mures – Tg. Neamt, ce masoara circa 211 km, se afla in etapa de revizuire a studiului de fezabilitate. Termenul actualizat estimat pentru finalizarea SF-ului este ianuarie 2021.

Pentru segmentul Targu Neamt – Iasi – Ungheni, in luna mai a fost anulată procedura de achiziție pentru studiul de fezabilitate pentru bucata Iași – Ungheni. Termenul estimat pentru noua procedura de achizitie publica: iunie 2020, cu o posibilă semnare a contractului spre finalul anului.

Pentru segmentul 3, podul peste Prut de la Ungheni, studiul de Fezabilitate a fost finalizat în 2016 și acum, ar trebui lansată licitația pentru proiectare și execuție.

shares