Autostrada A8 are nevoie de surse de finantare
Pentru a demara lucrarile la autostrada A8 sunt necesare imprumuturi, iar autoritatile iau in calcul si realizarea unor parteneriate publice-private. Compania care realizează studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru tronsonul Moțca-Lețcani-Ungheni, parte din proiectul Autostrăzii Unirii, a depus documentația completă la Compania Națională de Investiții Rutiere.
A fost depus studiul de fezabilitate pentru tronsonul Moțca – Ungheni al Autostrăzii A8. Lucrările sunt estimate la un miliard de euro pentru 93,27 kilometri.
Marcel Ciolacu, Premier România:
“Sunt loturi acum licitate, dupa cum bine stiti, pe PNRR. Am toata situatia prinsa. E o portiune unde o sa fie 6,5 miliarde de euro. Incerc cu domnul Grindeanu, totusi, prins pe exercitiu, sa vedem din acest exercitiu financiar pe care l-am inceput, sa vedem cat mai putem prinde, cat se prinde, se pot face si, totusi, imprumuturi, pentru ca spitalul regional are parte din PNRR, din fondurile europene, dar are si componenta BERD”.
Premierul Marcel Ciolacu a vorbit și despre autostrăzi: pe A7 ar urma să fie dați în circulație aproape 150 km până la finalul anului
Marcel Ciolacu, Premier România:
“Cu cat prindem componente din fondurile europene, pe urma putem veni cu imprumuturi pe BERD. Nu inchidem cercul. Si aici aveti dreptate perfect. E evident ca A7 e in directia corecta si anul acesta o sa finalizam 147,8 km, care vor fi dati in circulatie, fiindca asa am gandit si cu constructorul, si cu domnul Grindeanu, sa dam in circulatie. Nu se inchide cercul fara A7, A8 si, nu in ultimul rand, trebuie inchis si A13, intre Bacau si Brasov. Dar pe fiecare tronson, unele sunt SF-uri, unele se finalizeaza”.
Autostrada A8 va fi construită pe traseul Ungheni – Iași – Târgu Frumos – Pașcani – Târgu Neamț – Poiana Largului – Ditrău – Târgu Mureș, unde va face joncțiune cu Autostrada A3.