Autoritatea pentru Reforma Feroviara mai cumpara 17 rame electrice. Acestea vor deservi si rute de la Iasi

rame alectrice

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anuntat încheierea Actul Adițional la Contractul de achiziție a 20 de rame electrice inter-regionale (RE-IR), între ARF, în calitate de autoritate contractantă, și Alstom Ferroviaria SpA, în calitate de furnizor.

Actul Adițional prevede suplimentarea contractului încheiat de ARF cu ALSTOM FERROVIARIA SpA, la data de 25 martie 2022, cu încă 17 rame electrice de lung parcurs și asigurarea  perioadei de mentenanță pentru acestea pe o perioadă de 15 de ani de la livrarea fiecărei rame electrice, la care se adaugă serviciile de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software, care sunt asigurate de către furnizor.

Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA, cu termen de livrare a primei rame la finalul anului 2023 și furnizarea pachetului complet de 37 de rame până la finalul anului 2024. Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat.

Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.

Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria, București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași.

Președintele ARF, Ștefan Roșeanu și-a exprimat încrederea că aceste 37 de trenuri electrice vor deschide o serie mai lungă de achiziții publice de material rulant nou, necesar traficului național de călători, astfel încât deficitul actual de trenuri moderne să se reducă semnificativ în următorii ani.