Alertă CERT-RO: Hackerii se folosesc de imaginea unor branduri cunoscute pentru a înșela oamenii pe Facebook

lidl

Una dintre metodele pe care le folosesc atacatorii în lansarea de atacuri implică crearea unor pagini pe social media, care copiază denumirea și identitatea vizuală a unor branduri cu reputație.

La scurt timp după lansarea unor astfel de pagini, imediat ce au bifat un număr consistent de urmăritori, aceștia vor publica cel mai probabil postări în care promovează concursuri sau oferte promoționale false. Scopul principal este acela de a determina utilizatorii să execute o acțiune dăunătoare (accesarea unor link-uri malițioase, introducerea unor date personale, financiare sau credențiale pe site-uri de phishing, etc.), folosindu-se de un anumit scenariu, care de obicei implică inițiative promoționale închipuite.

În imagini aveți exemplul unei pagini de Facebook denumită ‘Lidl Romania’, creată ieri, 29 iulie 2021. După cum se poate observa, audiența acestei pagini a ajuns la 400+ urmăritori. Spre deosebire de aceasta, pagina de Facebook oficială a Lidl Romania are peste 2 mil. de urmăritori, dar și un bagde care atestă autenticitatea acestei pagini.