A8 se dezvoltă de patru ani, doar pe hârtie

Autostrada_A_1

Proiectarea autostrazii A8, Targu Neamt – Iasi – Ungheni, avanseaza intr-un ritm lent. Zilele trecute,  Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis o adresă catre Institutia Prefectului Judetului Iasi prin care anunta refuzul de a mai participa la sedintele lunare pentru ca proiectul Autostrazii Unirii nu avanseaza in niciun fel.

Ieri s-au împlinit patru ani de la promulgarea legii referitoare la realizarea autostrazii A8. Fundamentată sau nu, decizia CNAIR este în defavoarea celor care aşteaptă implementarea unui proiect vital pentru Moldova.

Petru Movilă – City manager Iași : „Arată foarte clar responsabilitatea și interesul pe care atât politicienii locali, parlamentarii dar si cei care formează Guvernul României o au fata de o lege, acest proiect foarte important Autostrada Ungheni-Iasi-Tg. Mureș, cel mai mare proiect de infrastructurăde care au nevoie ieșenii si moldovenii. Și in acelasi timp, responsabilitatea pe care o au fata de comunitate, de semeni, de ieseni. Din păcate, în 4 ani de zile nu s-au realizat mare lucru, avem studii de fezabilitate contrctate care au intarzieri de mai bine de un an de zile pentru receptionarea lor.”

Potrivit city managerului judetului Iasi, Petru Movila, din cei 320 de km de autostrada, doar 60 au o finantare concreta.

Petru Movilă – City manager Iași

„Din cei 320 de km de autostradă, putem spune că avem pentru 60 dintr ei finantare prin PNRR iar pentru cei inca 260 nu  avem studii de fezabilitate, nu avem sursă de finanțare, nu avem nimic concret. Acest lucru se vede si din Guvernul Romaniei, Ministerul Transporturilor, nu avem clar un responsabil, ministru secretar de stat care sa fie responsabilizat personal cu realizarea proiectului de autostrada.”

De asemenea, initiatorul legii se arată revoltat de faptul că nici acum alianţa PNL-PSD nu a găsit finanţare integrală pentru un proiect vital pentru Moldova.