A sunat la 112 de pe holul Spitalului Județean Botoșani după ce cadrele medicale ar fi refuzat să ofere ajutor
O femeie a sunat la 112, în timp ce se afla pe holurile Spitalului Județean Botoșani, deoarece nimeni nu a vrut să o ajute să-şi transporte tatăl la Urgenţe după ce bătrânul a început să se simtă rău, relatează Monitorul de Botoșani.
Cu o zi înainte, femeia a fost la Urgențe, cu tatăl ei, în vârstă de 80 de ani. Bătrânul ar fi avut o serie de probleme neurologice grave, iar medicii din Urgențe l-au consultat, dar i-au spus femeii că acesta nu reprezenta o urgenţă şi ar trebui consultat de un medic specialist neurolog în Policlinică. A doua zi femeia şi-a dus tatăl în Ambulator, însă nu a luat trimitere şi de la medicul de familie, aşa că bătrânul nu putea fi consultat la cabinetul de neurologie. Chiar şi cu trimitere, însă, programările pentru această specializare sunt deja epuizate până în luna ianuarie.
Aşteptând câteva ore pe hol, tatăl a început să se simtă tot mai rău. Speriată, femeia a încercat să îl ducă din nou în Urgențe, însă bătrânul nu mai putea merge. Fiind la etajul unu în policlinică, fără lift, femeia a mers la cabinetele medicale pentru a ruga să i se împrumute un căruţ cu rotile, pentru a încerca să îşi ducă tatăl până la Urgențe.
În mod şocant, însă, femeia s-a lovit de refuzul tuturor. „Îi spuneau că nu este treaba lor şi că nu îi pot da un căruţ, pentru că au şi ei pacienți de transportat”, a povestit un martor la întreaga întâmplare.
Femeia a mers în Urgențe, unde ştia că sunt cărucioare şi a cerut unul pentru tatăl său. Doar că s-a lovit din nou de un refuz, pe motivul că nu se pot împrumuta cărucioarele unor persoane străine.
Disperată, femeia a pus mâna pe telefon şi a sunat la 112.
„În doar câteva minute s-a rezolvat toată situaţia. S-a deplasat domnul director medical şi a stat de vorbă cu ruda pacientului, şi acesta a fost dus la Urgențe. Nu ştiu exact care a fost motivul acelei persoane pentru a suna la 112. Dacă avea o problemă, uşa managerului este tot timpul deschisă. Împreună cu directorul medical vom discuta şi cu personalul din acea zi şi vom vedea şi versiunea acestora. Din câte am înţeles, pacientul nu avea o trimitere de la medicul de familie către Ambulatoriul de specialitate. Fusese în Urgențe, cu o zi înainte, de unde avea un tratament prescris de către un medic primar. Este important de ştiut că pacienții trebuie să aibă trimitere de la medicul de familie şi cardul de sănătate când se prezintă în Ambulator”, a precizat medicul Monica Adăscăliţei, managerul Mavrmati.