A fost deblocata licitatia pentru proiectarea celor 4 poduri noi peste Prut

Secretarul de stat din ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu a anuntat ieri ca a fost validată de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru 4 poduri rutiere noi peste Prut. Procedura de licitație pentru primele trei poduri de mai jos a fost anulată anul trecut, iar acum s-a revizuit din punct de vedere economic valoarea estimată și a fost adăugat încă un pod, cel de la Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD), după cum urmează:

P𝗼𝗱 𝗻𝗼𝘂 𝗦𝘁𝗮𝗻𝗰𝗮 (𝗥𝗢) – 𝗖𝗼𝘀𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 (𝗠𝗗)
Amplasamentul se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E
𝗣𝗼𝗱 𝗻𝗼𝘂 𝗕𝘂𝗺𝗯𝗮𝘁𝗮 (𝗥𝗢) – 𝗟𝗲𝗼𝘃𝗮 (𝗠𝗗)
Amplasamentul va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.
𝗣𝗼𝗱 𝗻𝗼𝘂 𝗙𝗮𝗹𝗰𝗶𝘂 (𝗥𝗢) – 𝗟𝗲𝗰𝗮 (𝗠𝗗)
Amplasamentul viitorului obiectiv se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir
𝗣𝗼𝗱 𝗻𝗼𝘂 𝗥𝗮𝗱𝘂𝗰𝗮𝗻𝗲𝗻𝗶 (𝗥𝗢) – 𝗕𝗮𝗿𝗯𝗼𝗶𝗲𝗻𝗶 (𝗠𝗗)
Amplasamentul se află localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni

Termenul de depunere a ofertelor este 𝟮𝟵 𝗳𝗲𝗯𝗿𝘂𝗮𝗿𝗶𝗲.
În cadrul acestor obiective de investiții, se vor implementa cel puțin următorii indicatori tehnico-economici:
-pod rutier nou
-drum de legătură la infrastructura existentăpunct control frontieră

Drumurile de legătură vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu celelalte proiecte de infrastructură majoră din România, aflate în diferite stadii de implementare, precum: Autostrada Unirii A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) și Drumurile de mare viteză Tișița-Albița, Buzău-Brăila, Brăila-Focșani, Suceava-Botoșani, dar și DX Brăila-Galați.

A fost reabilitat deja primul pod peste Prut după Revoluție, Galați (RO) – Giurgiulești (MD) și s-a demarat procedurile și pentru reabilitarea podurilor:
Albița (RO) – Leușeni (MD): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucție pod nou pe 4 benzi
Sculeni (RO) – Sculeni (MD)
Oancea (RO) – Cahul (MD)
Iar construcția acestor poduri peste Prut va duce la:
-eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei
-creșterea capacității de transport dintre cele două țări
-realizarea conectivității Republicii Moldova cu rețelele europene de transport TEN-T
-fluidizarea și optimizarea fluxului de transport mărfuri cu camioanele ce trebuie operate în Portul Constanța

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *