8 pasi pentru a-ti implementa cu succes planul de marketing digital (P)

agentia-re7consulting-marketing-online

Daca te gandesti la un nou plan de marketing care sa te ajute sa iti dezvolti afacerea, e bine sa stii ca o strategie are nevoie de cativa pasi preliminari, inainte de a fi lansata.

Multe firme abordeaza strategii de marketing online, insa pentru ca acestea sa dea roade, trebuie corect puse in aplicare. Aici intervine implementarea.

Cum vei implementa acea strategie de marketing ingenioasa pe care ti-o doresti pentru afacerea ta? Cum iti vei configura eforturile de marketing pentru a avea succes?

Iata cateva sugestii de care e bine sa tii cont inainte de a incepe.

1. Stabileste asteptarile potrivite:

Este important sa retii ca marketingul online nu este o bagheta magica si nici o solutie care da rezultate peste noapte. Dacă doresti ca eforturile tale in domeniu sa aiba succes, este important sa retii ca acesta este un maraton, nu un sprint.

Adesea agentiile explica firmelor ca durează 6-12 luni pana cand vor incepe sa vada rentabilitatea eforturilor in implementarea unor planuri de promovare si Social Media Marketing.

Gandeste-te la strategia de marketing online ca la rostogolirea unui bulgare de zăpada pe un deal. Bulgarele este mic la inceput si este nevoie de multa munca pentru a incepe sa se rostogoleasca. Dar, odata ce porneste, impulsul creste si devine mult mai simplu de coborat.

Marketingul funcționează aproape in același mod. Va dura ceva timp si efort pentru a construi fundatia potrivită pentru planul de marketing. Deoarece succesul in marketing necesita timp, este important sa fii constient ca eforturile nu dau rezultate imediate iar asteptarile se implinesc cu pasi mici si siguri. 

2. Construieste corect echipa si asigura resursele necesare:

Cine va face parte din echipa de marketing online a afacerii tale? Este important sa stii daca vei face angajari, daca apelezi la un freelancer sau poate la o agentie specializata in digital marketing. Un plan de marketing poate fi externalizat sau vei construi un departament care sa ajute firma ta in acest scop.

De asemenea, calculeaza ce alte resurse ai nevoie. Exista instrumente de marketing, materiale sau buget pentru campanii, de care vei avea nevoie pentru a incepe? Daca da, e bine sa stabilesti atent ce resurse aloci

3. Comunica planul in mod clar:

Odată ce ai stabilit echipa care se va ocupa de marketing, asigura-te ca vei comunica strategia aleasa marketing . Ajuta oamenii sa inteleaga obiectivele tale. E foarte important ca angajatii tai sau agentia care se ocupa de marketing online sa iti inteleaga corect ideile,ca fiecare participant este constient de rolul pe care il presupune efortul de implementare al unei strategii de marketing.  

Acest aspect te va ajuta sa generezi entuziasm cu privire la planurile tale si sa motivezi mai bine echipa.

4. Stabileste cronologia si atribuie sarcinile:

 Daca strategia  de marketing nu a inclus o cronologie detaliata a proiectului, acum este momentul sa stabilesti repere in timp. Este logic sa analizezi fiecare proiect si sa ai termene limita clare pentru a face efortul gestionabil pentru echipa care se ocupa de marketing.

Când configurezi in timp planurile, poti utiliza un software de management de proiect. Acest truc te ajuta sa atribui cu usurinta sarcini si sa stabilesti termene membrilor echipei, mentinand controlul.

5. Gestioneaza proiectul corect:

Nu poti gestiona ceea ce nu masori. De aceea, este important sa configurezi instrumentele de urmarire adecvate pentru a contoriza eforturile. Ceea ce se masoara va fi diferit pentru fiecare companie, in funcție de obiectivele alese si strategia de marketing. Cu toate acestea, asigura-te ca stii cum sa atingi obiectivele generale ale afacerii prin instrumentele de marketing.  Un mod eficient de gestionare este urmarirea indicatorilor cheie de performanta (KPI) pentru actiunile intreprinse si ce anume ar putea avea impact asupra acestor rezultate. 

6. Monitorizeaza regulat:

Periodic, analiza rezultatelor si verificarea indeplinirii sarcinilor trebuie sa fie efectuata. O intalnire fie si virtuala pentru o discutie cu privire la campaniile  de marketing online te poate ajuta sa vezi ce functioneaza si ce nu. In cazul unor dificultati, se pot face si analize saptamanale.

7. Fii dispus sa te adaptezi:

Cand un anumit demers de marketing nu produce rezultatele dorite, trebuie sa cauti modalitati de a imbunatati sau schimba tactica. Uneori, micile ajustari pot face o mare diferenta, cand vine vorba de campanii de marketing online. De exemplu, rafinarea directionării si analiza mai stricta a publicitatii ppc poate duce la o rata de conversie mai buna. Sau, poate, vei  testa un design sau un copy diferit pentru un landing page, pentru a vedea daca schimba impactul. 

Desi un plan de marketing este ca o foaie de parcurs buna de urmat, trebuie sa fii dispus sa il modifici, daca vezi ca nu functioneaza. 

8. Comunica rezultatele si sarbatoreste succesul!

Anuntarea echipei despre rezultate pozitive va avea un impact motivational major. Fie ca e vorba de angajatii tai sau de o agentie de marketing online, toti se vor bucura sa constate ca eforturile lor au dat roade

Deseori, este o idee grozava sa iti recompensezi echipa atunci cand atingi anumite repere si obiective. Chiar daca lucrurile nu functioneaza inca, cere un feedback echipei  si incearca sa iti ameliorezi strategia.