12 oferte pentru construcția tronsonului de Autostradă Leșcani – DN24 Iași

Compania Națională de Investiții Rutiere a anunțat că a primit 12 oferte pentru contractul de proiectare și execuție a tronsonului 3 al Autostrăzii A8 Târgu Neamț (Moțca) – Iași – Ungheni, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din Moldova. Segmentul vizat, cuprins între Lețcani (DN28) și DN24 (Iași), are o valoare estimată de 5,29 miliarde de lei, iar durata totală a contractului este de 46 de luni, dintre care 10 luni sunt alocate pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Pentru acest tronson strategic, lung de 17,7 kilometri, au fost depuse oferte din partea unor companii și asocieri importante din România, Europa și Asia. Printre ofertanți se numără Ceigall India Limited, FCC Construccion S.A. din Spania, Webuild S.p.A. din Italia și Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. din Turcia, toate în calitate de ofertanți unici. În competiție intră și mai multe asocieri de firme românești și internaționale: Construcții Erbașu – Conest – EKY-SAM – Frasinul, Danlin XXL – Intertranscom Impex – Evropeiski-Patishta – Groma Hold LTD, Itinera S.p.A. – Saipem S.p.A. – ICM S.p.A., MAPA Insaat – Gunal Insaat, MAKIMSAN Asfalt Taahhut – Veta Global, Concelex – X-WAY Infrastructure, Biskon Yapi – Straco Holding – MIS Grup – Ilgaz Construction, precum și asocierea Ozaltin Insaat – Fernas Insaat – Ozkar Insaat, toate cu experiență în construcția de autostrăzi și infrastructuri complexe.

Tronsonul Lețcani – Iași, care închide practic capătul estic al Autostrăzii A8, include o serie de lucrări de mare complexitate tehnică. Proiectul prevede construirea a 18 poduri și pasaje, 6 tunele și un centru de monitorizare a traficului prin tuneluri, precum și două noduri rutiere: unul la intersecția cu DJ 282 și un altul la intersecția cu DN24. Aceste elemente vor asigura conectivitatea între autostradă și principalele drumuri regionale, contribuind la fluidizarea traficului spre municipiul Iași și către frontiera cu Republica Moldova.

Autostrada A8, denumită și Autostrada Unirii, are rolul de a lega Moldova de Transilvania, printr-o axă strategică ce va facilita transportul de mărfuri și pasageri între Iași, Târgu Neamț, Târgu Mureș și rețeaua europeană TEN-T. Tronsonul 3 este considerat una dintre cele mai dificile secțiuni din punct de vedere tehnic, având în vedere terenul accidentat și necesitatea construirii multiplelor structuri de traversare.

După evaluarea ofertelor, Compania Națională de Investiții Rutiere urmează să desemneze câștigătorul contractului, urmând ca proiectarea să înceapă în 2026. Finalizarea lucrărilor, estimată peste aproape patru ani, va marca un pas major în conectarea Moldovei la rețeaua națională de autostrăzi, contribuind la dezvoltarea economică a regiunii și la reducerea decalajelor de infrastructură față de restul țării.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *