105,54 milioane lei pentru lucrări de reparații linii, consolidări și modernizarea trecerilor la nivel pe raza SRCF Cluj, Iași și Galați

Pe raza regionalelor Cluj, Iași și Galați sunt în derulare lucrări de reparații și întreținere la componentele infrastructurii și suprastructurii feroviare, lucrări care au drept scop îmbunătățirea condițiilor de circulație pe linii directe și din stații, prin ridicarea restricțiilor de viteză, optimizarea gradului de siguranță feroviară și rutieră la trecerile la nivel cu calea ferată, creșterea capacității de exploatare și evitarea introducerii de restricții de viteză, prin aducerea liniilor în parametrii proiectați.
Valoarea totală a lucrărilor este de 105.540.856,50 milioane lei, fiind finanțate din bugetul de stat și fonduri proprii CFR SA.
Lucrări în execuție/demarate
- reparații curente linii și aparate de cale
- modernizare treceri la nivel
- reparații tunel
- reparații poduri, podețe și consolidare terasamente
- reparaţii cabluri şi reţele de cabluri instalaţii SCB
- înlocuire traverse de beton în linie curentă
Reparații în zona Moldovei
Stația Pădureni
► înlocuit aparatele de cale nr. 14 și nr. 18, cu aparate noi de cale pe traverse de beton
Stația Adjud
► înlocuit aparatele de cale nr. 10 si nr. 14, cu aparate noi de cale pe traverse de beton
►sudarea aluminotermică cu înglobare în calea fără joante a aparatelor de cale nr.2 si nr. 4
Roșiești – Crasna (proiectare și execuție)
► consolidare terasament km 321+950-323+400, linia I
Bacău – Gârleni (proiectare și execuție)
► consolidare terasament km 3+200 – 4+200
Argestru – Vatra Dornei
► înlocuire traverse necorespunzătoare km 102+570 – 106+900
Pașcani – Ruginoasa
► înlocuire șină și sudură electrică km 11+550 – 12+510
Târgu Frumos – Sârca
► înlocuire șină și sudură electrică km 36+090 – 36+770 și km 34+470 – 35+130
Reparații finalizate în zona Moldovei
Stația Adjud
► înlocuit traversarea cu joncțiune dublă 43/47
Stația Comănești
► înlocuit schimbatorul de cale nr. 5 și traversarea cu joncțiune dublă 7/9, cu schimmbătoare noi pe traverse din beton
Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri
► înlocuirea traverselor speciale din lemn (cale largă de 2,80 m) și a traverselor speciale din lemn de pe zona aparatelor de cale și de pe linia încălecată km 0+760 – km 4+340
iloz Port Docuri – Galați Mărfuri – Galati Călători
► înlocuirea traverselor din lemn normale cu traverse din beton T 13 și a traverselor speciale din lemn de pe zona aparatelor de cale km 0+495 – km 2+020
Stația Rosetti
► înlocuire șine defecte, traverselor din beton necorespunzatoare, material mărunt de prindere uzat, completarea prismei de piatră spartă și buraj tehnologic pe linia 4 PE
► înlocuire aparatului de cale nr. 11
Tecuci – Mărășești
► înlocuirea la rând a traverselor speciale pe pod km 227+539
Stația Galați Largă Ana
► înlocuirea traverselor necorespunzatoare pe aparatele de cale
Stația Mărășești
► înlocuirea aparatului de cale nr. 33 cu panouri CF
Adjud – Sascut
► înlocuit dale beton la TN km 247+991
► reparație periodică cu mașini grele de cale cu ciuruirea integrală a prismei de piatra spartă km 247+950 – km 244+590 (fir II)
► reparație periodică cu mașini grele de cale cu ciuruirea integrală a prismei de piatra spartă km 244+590 – km 248+040 (fir I)
Barcea – Tecuci (fir I+II)
► înlocuirea la rând a traverselor din lemn speciale pe pod km 244+571
Pufești – Adjud
► reparație periodică cu mașini grele de cale cu ciuruirea integrală a prismei de piatra spartă km 234+480 – km 243+030 (fir I)
Stația Vicșani – linii cale normală/cale largă
► înlocuirea traverselor de lemn normale și speciale necorespunzatoare, consolidare prindere, îndepartare vegetație, asigurare gabarit de libera trecere, rectificare nivel, verificare părti ascunse la aparatele de cale pe liniile 8, 9, 11, 12, 13 și 15
Stația Bacău
► înlocuire traverse necorespunzătoare linia 3 C
Coșna – Grădinița
► reparație instalația BLA prin înlocuirea cablurilor, vopsire instalații exterioare, protejare cabluri pe poduri/podete.
Dolhasca – Lespezi
► reparație instalația BLA prin înlocuirea cablurilor, picheți, cablu de semnalizare,vopsire instalații exterioare, protejare cabluri pe poduri/podete, reparații prize de pământ
Vatra Dornei – Roșu
► înlocuire traverse necorespunzătoare km 108+155 – 108+478
Iacobeni – Argestru
► refacere zid de sprijin km 100+250 – 100+650
Stația Dornești
► înlocuire traverse necorespunzătoare pe liniile 17, 23 și 24
Sârca – Podu Iloaiei (fir I)
► înlocuire traverse BA, eliberare gabarit linia I, montare stâlpi electrificare, înlocuit șină
Zorleni – Fălciu
► înlocuire traverse necorespunzătoare și îndepărtare vegetație
Scopul lucrărilor de reparații:
- creșterea vitezei, a gradului de confort și a siguranței feroviare/rutiere
- creșterea capacității de exploatare
- ridicarea restricțiilor de viteză
- evitarea introducerii de restricții de viteză, prin aducerea liniilor în parametrii proiectați