Vrei aer condiționat în mașină, consumul crește

Sharing is caring!

Arsita din ultimele zile a incins si masinile, la propriu. Asa ca, cei mai multi soferi prefera sa foloseasca aerul conditionat , atunci cand sunt la volan. V-ati gandit vreodata cu cat creste consumul la  pornirea aerului condiţionat ?

La aceasta intrebare, au incercat mai multi sa raspunda, iar dezbaterea ramane aprinsa.

Peste toate discutiile, un lucru e clar: există diferenţe dictate de capacitatea cilindrică a motoarelor, dar mai ales de tipul de alimentare şi de combustibilul folosit.

La apăsarea butonului AC, în majoritatea maşinilor, motorul va suporta o sarcină suplimentară, de a pune în mişcare şi acest compresor care are nevoie de nişte cai putere, deci, pentru ca maşina să-şi păstreze nivelul performanţelor, motorul va face efort mai mare. Deci va consuma mai mult.

Un studiu recent a scos la iveala ca , in oras,  consumul creşte mai mult în  decât pe autostradă când se utilizează aerul condiţionat, deci autonomia scade.

In mediu urban, consumul creşte cu 5,4% când se utilizează aerul condiţionat, în timp ce pe autostradă, la viteze mari (unde se utilizează mai mult resursele motorului), creşterea se cifrează doar la 2,7%.

Cel mai bine par să se comporte motoarele pe benzină, consumul acestora, cu aerul condiţionat pornit, crescând cu 3,8%. Urmează motoarele diesel, unde consumul creşte cu 4,6%, în timp ce maşinile cu motorizări hibride sunt cele mai dezavantajate, folosirea aerului condiţionat ducând la creşterea consumului cu 6,1%.

Aerul condiţionat, care aum ni se pare de-a dreptul o banalitate, a fost introdus pentru prima oară pe maşini în 1939, de către Packard. Principial, funcţiile sale principale sunt de a răci atmosfera interioară şi de a elimina umiditatea. Un sistem de aer condiţionat este compus din compresor, condensator şi vaporizator. Nu vreau să intru acum în detalii tehnice, deoarece ne interesează, pentru cazul de faţă, cum funcţionează compresorul – acesta e pur şi simplu o pompă, pusă în mişcare de arborele cotit al motorului, prin intermediul unei curele.

shares