Supradoza de paracetamol, biletul spre coma si insuficienta hepatica

Sharing is caring!

La un pas de moarte, din cauza unei supradoze de paracetamol. Un student din Iasi este in stare grava, fiind diagnosticat cu insuficienta hepatica fulminanta toxica.

Tanarul de 19 ani a inghitit 16 pastile de paracetamol, pentru a-si trata raceala. Medicamentele au fost luate in decursul unei singure ore, spun medicii. Studentul a fost internat la Terapie Intesiva, la Spitalul Sf Spiridon,  iar de la Iasi a fost transferat cu elicopterul SMURD catre Bucuresti.

La Spitalul Clinic Fundeni, pacientul a intrat direct in sala de operatie. Ficatul ii este afectat, spun doctorii si ar putea ramane cu sechele, pentru ca i-au fost afectate functiile vitale, in special cele neurologice. Medicii trag un semnal de alarma.

Medicamentele luate necorespunzator pot duce la deces, mai ales daca pacientul are si alte boli asociate sau pastilele sunt luate cu alcool.

Tudor Ciuhodaru, medic Spitalul de Neurochirurgie “N Oblu” din Iasi: „Dozele trebuie, cu strictete, respectate. Cand apar astfel de situatii, ganditi-va ca este nevoie de spitalizare, de tratarea rapida a toxicului si, de aceea, educatia pentru sanatate si de prim ajutor ar trebui sa fie cunoscute de fiecare dintre noi. Este una dintre intoxicatiile care beneficiaza de antidotism cisteina, dar acestea trebuie aplicate cat mai repede, prin eliminarea toxicului, prin spalatura gastrica si suportul functiilor vitale. Sunt tot mai multe astfel de cazuri, atentie in aceasta perioada, sunt tot mai multe viroze, iar automedicatia dupa ce ne spune vecina, bunica, poate fi fatal, iar paracetamolul, o medicatie care n-ar trebui sa fie greu de luat, daca e administrat corect, o doza la 4 ore, in cea mai mica doza eficace, poate fi un medicament care va poate pune viata in pericol”.

shares