Smartphonurile cresc piaţa de accesorii

Piaţa de accesorii pentru telefoane mobile va creşte în acest an cu cel puţin 10%, ca volum, faţă de anul trecut, în principal ca urmare a creşterii vânzărilor de smartphone-uri. Piaţa românească de accesorii pentru telefoane mobile a depăşit anul trecut 10 milioane de unităţi.

Totodată, o alta tendinţă pentru acest an a pieţei de accesorii este orientarea utilizatorilor către produsele de brand, în defavoarea celor „no name”. Estimarea ia în calcul numărul de smartphone-uri vândute anul trecut, care se apropie de patru milioane de unităţi, fiecare nou telefon cumpărat generând achiziţia a cel puţin două accesorii.

La acestea se adaugă şi telefoanele mobile deja existente în piaţă, care generează achiziţii suplimentare de accesorii, precum folii şi carcase de protecţie. Consumatorii au început să se orienteze către telefoane cu o valoare mai mare, ajutaţi de ofertele şi subvenţiile oferite de operatori şi retaileri, precum achiziţiile în rate şi la abonament.

Având telefoane mai scumpe şi care, acum, nu se mai diferenţiază foarte mult vizual, utilizatorii au devenit mai interesaţi de protejarea şi personalizarea acestora. O altă tendinţă care oferă oportunităţi pe piaţa de accesorii este schimbarea modului de utilizare a unui smartphone, folosit tot mai mult pentru navigarea pe internet.

Acest obicei presupune un consum mai mare de energie şi atrage cu sine nevoia de accesorii precum încărcătoare auto, baterii externe şi cabluri de încărcare. Preferinţele românilor în materie de accesorii se îndreptă, în primul rând, către carcase, huse şi folii de protecţie şi huse din categoria fashion şi răspund nevoii acestora de a-şi proteja şi personaliza telefoanele.