Semnal politic: Autostrada A8, prioritate nationala

Sharing is caring!

Asociatiile “ Moldova vrea Autostrada”, “Impreuna pentru A8”, “Miscarea pentru Dezvoltarea Moldovei si reprezentantii PNL, PMP, USR si PLUS au semnat astazi o declaratie privind soarta autostrazii Unirii.

„Aceasta declaratie se refera la trei puncte principale legate de autostrada A8, Autostrada Unirii asa cum apare in lege. Primul punct si cel mai important este renuntarea in urmatoarele 30 de zile a parteneriatului public privat, vis –a-vis de tronsonul Targu Neamt – Iasi. Al doilea punct este infiintare a unei unitati de implementare si management din care sa faca parte si ONG-urile, ma refer aici la Impreuna pentru A8, Moldova vrea Autostrada si Miscarea pentru Dezvoltarea Moldovei, alaturi de celelalte entitati implicate in construirrea proiectului autostrazii.”, a declarat Catalin Urtoi, vicepresedinte Asoc. Impreuna pentru A8.

In urmatoarea perioada, se va sesiza si Avocatul Poporului.

Marius Bodea – deputat PNL: „Moldova este complet uitata de actualii guvernanti, traim aceasta frustrare zi de zi suntem considerate romani de mana a doua. Daca va uitati pe harta Romaniei privind infrastructura mare veti vedea ca sunt doua Romanii: una cu austostrazi sau macar cu proiecte si o Romanie uitata aici la noi in Moldova”.

„Am convenit de comun acors parlamentari si ONG-uri care lupta pentru Autostrada A8 sa sesizam Avocatul Poporului pentru ca punerea in aplicare a legii privind obligarea Guvernului de a face aceasta autostrada sunt doua elemente de nelegalitate. Primul, ca in termen de 30 de zile de la promulgarea legii Guvernul Romaniei prin Ministerul Transportului deja  trebuia sa aiba proceduri incepute, sad ea startul la procedure prinvind studii, finantare si asa mai departe. Cu toate ca in textul legii se prevede foarte clar ca responsabilul pentru implementarea integrala a proiectului de la Prut, de la Ungheni pana la Targu Mures este Ministerul Transportului, cu buna stiinta si cu rea credinta, Guvernul Romaniei a extras segmental de Tragul Neamt la Iasi de la Ministerul Transportului si l-au dus spre Comisia Nationala spre parteneriat public privat. Odata nu este legal si al doilea lucru este cea mai proasta solutie parteneriatul public pentru Autostrada, in conditiile in care Romania nu are nici un proiect realizat prin parteneriat public privat.”, a completat Petru Movila, deputat PMP Iasi.

In opinia politicienilor si a asociatiilor care lupta pentru autostrada, parteneriatul public privat nu este legal si nu este nici o solutie buna pentru realizarea Autostrazii Unirii.

 

 

shares