„Şcoala altfel” este într-adevăr „altfel”, la Hodora

În perioada 5-11 aprilie 2019, Şcoala Gimnazială „Cezar Petrescu” Hodora a avut ca oaspeţi trei profesori şi 14 elevi de la şcoala belgiană „Instituut Heilig Hart van Maria”, din comuna Berlaar. Menţionăm faptul că satul Hodora este înfrăţit de peste 28 de ani cu Nijlen, comună vecină Berlaarului; aflând despre colaborarea dintre cele două comunităţi de la preşedinta Asociaţiei „Nijlen voor Hodora”, doamna Lieve Verelst, reprezentanţii liceului din Berlaar şi-au exprimat dorinţa de a iniţia un proiect bazat pe schimb de experienţă la nivel de profesori, dar şi de elevi.

 Schimbul de experienţă a început în anul 2011, când profesori din Berlaar au participat la activităţi desfăşurate de cadrele didactice de la Hodora, și a continuat în anii care au urmat. Anul acesta, schimbul de experienţă a constat în activităţi de comunicare şi relaţionare între cele două părţi, având la bază ateliere de lucru, jocuri desfăşurate sub formă de competiţii, jocuri de rol, precum şi ore de gimnastică sau de gastronomie; activităţile au fost susţinute de elevii belgieni, coordonați de cadrele didactice din România şi din Belgia. Activitățile desfășurate au avut un impact pozitiv asupra elevilor școlii noastre, aceștia dovedind o bună relaționare cu oaspeții și implicare în tot ceea ce a însemnat o noutate pentru ei. Activităţile s-au desfǎşurat în limbile engleză, franceză şi română, elevii hodoreni, cât şi cei belgieni fiind încântaţi de uşurinţa cu care au putut relaţiona.

Elevii belgieni se află în Hodora în cadrul unui proiect de voluntariat, care îşi propune să dezvolte legături interculturale şi să sprijine material şcoala noastră (elevii belgieni strâng fonduri pentru dotarea şcolii noastre în urma derulării unor activităţi de tip antreprenorial).

La activitatea de încheiere, unde s-a realizat feed-back-ul activităților desfășurate în cadrul proiectului, a participat și doamna inspector pentru activități extrașcolare, prof. Alla Apopei, care a apreciat colaborarea dintre elevii și cadrele didactice ale școlilor partenere, disponibilitatea și receptivitatea elevilor belgieni precum și diversitatea activităților desfășurate.

În urma acestui proiect, Şcoala Gimnazială „Cezar Petrescu” Hodora a avut parte de o nouă provocare plăcută în ceea ce priveşte depăşirea graniţelor socio-culturale, activităţile derulate contribuind atât la dezvoltarea abilităţilor de lucru, cu ajutorul metodelor interactive, cât şi la îmbunătăţirea relaţionării dintre elevi şi profesori.