Peste 75% dintre romani isi doresc exploatarea gazelor naturale din Marea Neagra

Sharing is caring!

Barometrul de securitate energetică este un instrument anual ce își propune să măsoare percepții, atitudini și viziuni legate de politica energetică analizate în tabloul mai amplu al relațiilor internaționale.

Lansarea Barometrului va prilejui prezentarea unor subiecte complexe precum atitudinea românilor față de schimbările climatice, comportamentul de economisire a consumului de energie, percepția publică față de diversele surse de energie, raportarea românilor cu privire la proiecte strategice în domeniul exploatării de gaz natural (Marea Neagră), a producției de energie electrică (Cernavodă), evaluarea de către populație a politicilor publice în domeniul energiei (OUG 114), a opțiunilor de subvenționare a consumatorilor de energie, atitudinea românilor față de aliații euro-atlantici, respectiv față de alte state din regiune etc..

Conform rezultatelor preliminare, întrebați dacă schimbările climatice (încălzirea globală) sunt un fenomen real, vizibil deja pe toată planeta, sau unul fals, inventat în scopul promovării comerciale a unor tehnologii,  83,6% dintre români consideră schimbările climatice reale și produc efecte vizibile. La întrebarea ”Care este motivul principal pentru care considerați importantă economisirea de energie?”, 62% indică reducerea costurilor financiare, 30,8% reducerea poluării și 6,2% confortul personal.

În contextul în care în largul țărmului românesc al Mării Negre au fost descoperite rezerve importante de gaz natural, 75,6% dintre respondenți sunt de acord cu exploatarea acestora, 14,7% nu sunt de acord și 9,6% nu știu sau nu răspund. Sunt de acord cu finalizarea construirii celor două reactoare nucleare de la Cernavodă 65,9% dintre respondenți, 22,6% se opun acestei idei și 11,5% reprezintă non-răspunsuri.

58% dintre respondenți consideră că statul ar trebui să subvenționeze cu sume adecvate doar consumatorii vulnerabili care au venituri mici, iar 35,4% că statul ar trebui să subvenționeze cu sume mici toți consumatorii, indiferent de veniturile pe care le câștigă.

shares