O nouă generaţie de consumatori

În fiecare zi, noi influențe au impact asupra comportamentului, consumului și motivației consumatorilor, iar acestea sporesc factori precum când, de ce și pentru ce își deschide clientul portofelul. Un studiu recent arata ca, mai ales atunci când vobim de noua generaţie de consumatari, „millennials”, adica tinerii cu varsta intre 18 si 34 ani, afacerile mai au încă de învăţat în ceea ce
priveşte interacţiunea cu clientul. Analiza arata ca, in ziua de azi, clienții au mai multă putere ca niciodată, iar afacerile din toate sectoarele sunt într-o luptă continuă pentru creștere.

De exemplu, potrivit analizei, 22% din generația „millenials” își identifică părinții ca fiind o sursă de venit. Pentru a veni în sprijinul copiilor din generația ”millennials”, părinții din generația ”baby boomer” se confruntă acum cu cheltuieli neașteptate care influențează ce anume intră și iese din buzunarele lor.

Cert este ca “România se înscrie în rândul tendințelor la nivel global și înregistrează o creștere accelerată a comerțului online, reușind să adopte rapid tehnologii noi în toate tipurile de comerț și în principalele fluxuri operaționale: achiziție, logistică, vânzare.

Aceste optimizări cresc avantajul competitiv și apar jucători locali, care nu numai că obțin o creștere la nivel național, ci și se extind treptat la scară regională. Nu în ultimul rând, devine mai ușor pentru producătorii români în ansamblu să se adreseze direct pieței globale sau, cel puțin, pieței europene.