Pleiada Boutique Hotel – Iasul poate creste cu fapte concrete

Sharing is caring!

Speakerii au concluzionat că Iașul poate crește cu încredere și fapte concrete. “Managementul destinației și provocările sale” a fost titlul dezbaterii lunii noiembrie, din cadrul seriei Conferințele Pleiada. Pleiada Boutique Hotel, unicul hotel de cinci stele din zona Moldovei a invitat profesioniștii la un dialog dedicat turismului ieșean și felului în care acesta se dezvoltă, prin proiecte, inițiative și activitate de promovare.

Întâlnirea s-a desfășurat la Pleiada Boutique Hotel joi, 31 octombrie, ora 14:00, iar dezbaterea a avut ca speakeri profesioniști de top în ceea ce privește turismul: Vasile Asandei (Directorul General al Agenției pentru Dezvoltare Regională “Nord-Est”), Nicu Apostol (Vicepreședintele Asociației “Incoming Romania”/ Manager Rolandia Travel – Romania Tours), Lect. univ. dr. Mihai Bulai (Prodecan pentru programe de studii și relații
internaționale), Facultatea de Geografie și Geologie, UAIC din Iași, Cătălin Bulgariu (Directorul Aeroportului Internațional Iași), Dora Morhan (General Manager Pleiada Boutique Hotel). Invitatul special a fost Călin Ile, Președintele Federației Industriei Hoteliere din România.

Conferinta Pleiada Boutique Hotel

„Fără încredere, n-o să construim o structură care să funcționeze. Sunt atâtea punți de construcție, de dialog, pe care nu le accesăm. Oportunitățile trec pe lângă Iași în fiecare zi, la fel cum trec și pe lângă alte destinații care nu au acces la structură. În schimb, dacă ne uităm la orașele care și-au setat un management al destinației, vedem câte oportunități pot îmbrățișa în fiecare zi, plecând de la diverse întâlniri cu oameni care pot să reprezinte un model pentru destinația respectivă să-i facă pe alții să-i urmeze. Plecând de la promovare, dezvoltare, de la o construcție a unității, de a privi ca interesul comun e de cele mai multe ori mai important decât interesul individual. Eu mi-aș seta ca obiectiv, ca la anul să vină un milion de turiști în Iași, acesta este interesul comun”, a declarat Călin Ile, Președintele Federației Industriei Hoteliere din România.

„Este foarte important să ne interesăm și să ne informăm. Un plan de acțiune în domeniul turismului s-a construit cu actori din regiunea de Nord-Est a României cu un potențial turistic foarte mare. Ideea este că dacă nu suntem activi și informați, nu putem face nimic pentru regiunea de Nord-Est, trebuie să fim o comunitate puternică și să înțelegem un lucru banal, că avem cu toții loc” , a adăugat Vasile Asandei, Directorul General al Agenției pentru Dezvoltare Regională “Nord-Est”.

„Managementul destinației trebuie să se ghideze cu modelul de jos în sus, cei de jos să îi influențeze pe cei de sus. Rolul restaurantelor, hotelurilor este să creeze produse noi, inovatoare și călătorii să ne dea feed-back, să ne spună ce vor ei”, a spus Lect. univ. dr. Mihai Bulai, Prodecan pentru programe de studii și relații internaționale, Facultatea de Geografie și Geologie, UAIC din Iași.

  • Pleiada Boutique Hotel, gazda pentru turistii care aleg Iasul

„Singura mea problemă este și frica mea cea mare, aceea că atunci când vor merge lucrurile să nu ni se pună piedici, avem nevoie de sprijin mult mai mare de la București. Pe mine mă motivează ideea de a aduce turiști în Iași, pentru că orașul are ce oferi, dar avem o mare problemă de mentalitate, de a fi mai primitori, mai toleranți. Când am adus agențiile din Roma la Iași, mi-au spus că despre România știau doar de București și Dracula, și mi-au cerut promovare, să le dăm materiale de promovare în străinătate”, a declarat Cătălin Bulgariu, Directorul Aeroportului Internațional din Iași.

„Sensul zilei de astăzi pentru mine este să promovez România, de a contura identitatea orașului. Poate pare complicat, dar cred că fiecare dintre noi este urmărit și marcat de locul unde a crescut și s-a format. Așa cum familia ne influențează modul nostru de a fi, așa și un oraș ne influențează viitorul și identitatea personală. Oamenii care locuiesc într- un oraș, contribuie la identitatea lui, dar nu putem vorbi despre oameni individuali, ci despre comunitate și influența sa pe termen lung”, a precizat Nicu Apostol Vicepreședintele Asociației Incoming Romania/ Manager Rolandia Travel – Romania Tours.

Dora Morhan, Managerul General al Pleiada Boutique Hotel a menționat despre cât de importante sunt calitățile de trendsetter ale unui hotel și că, cel mai mult contează ca acesta să devină un personaj activ în viața orașului, pentru ca mai apoi să devină o gazdă perfectă pentru turiștii ce aleg să viziteze Iașul. Check In Iași. Managementul destinației este cel de-al doilea eveniment din seria Conferințele Pleiada.

shares