Fara restrictii de viteza pe tronsonul Bucuresti – Suceava

Sharing is caring!

Directorul general al CFR, ieseanul Constantin Axinia a anuntat ca, din luna noiembrie nu vor mai fi restrictii de viteza pe tronsonul Bucuresti – Suceava. De altfel, acesta este si obiectivul stabilit pentru noul mers al trenurilor, ca de la inceputul anului viitor sa fie eliminate toate restrictiile de viteza existente pe caile ferate din tara. Pe de alta parte, reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura sustin ca, in realitate sunt sute de restrictii de viteza iar conducerea CFR a apelat la un artificiu tehnic pentru a le elimina.

Din luna noimebrie o calatorie cu Intericty intre Bucuresti si Suceava ar urma sa dureze 5 ore si 10 minute, daca intr-adevar conducerea CFR se tine de promisiunea de a scoate restrictiile de viteza pe aceasta ruta.

Constantin Axinia – director general CFR SA: „La 1 noiembrie, sută la sută nu vom avea restricţii între Bucureşti şi Suceava. Voi termina, după 3-4 ani, podul de la Ploieşti. Îl voi termina la sfârşitul lunii. Am notificat toţi operatorii de transport de călători şi de marfă că am ridicat restricţiile şi aşteptăm să vină cu propuneri. Şi vă spun că aştept ca cineva să vină să îmi ceară să pună un Intercity pe calea ferată română între Bucureşti şi Suceava. Durata se reduce cu o oră şi 20 de minute cu Intercity şi cu o oră la trenul Regio. Acum face 6 ore şi 35 de minute”. 

Afirmatiile lui Constantin Axinia sunt contrazise de membrii Asociatiei Pro Infrastructura.

“Restrictiile dispar din Buletinele de Avizare a Restrictiilor și se mută în tabele de limitări permanente, în Mersul Trenurilor și în Livretele de Mers. Evident, doar scriptic. În teren circulăm tot mai lent pe calea ferată. Marfa deja a ajuns la viteze comerciale de bicicletă… Domnul Axinia spune ca a scos toate restricțiile de pe magistrala 500 Ploiești Sud-Suceava. Însă în realitate mai sunt 63 (în mare parte pe liniile secundare din gări). Artificiul tehnic este că, acum aproape 15 ani, a apărut o restricție-mamut permanentă inclusă în livret prin care viteza a fost scăzută de la 120 km/h la 80 pe 185 km între Ploiești Sud și Adjud, adică se circulă mai rău ca acum 80 de ani, în 1939, când trenurile prindeau 110 km/h”, sustine Asociatia Pro Infrastructura pe pagina de Facebook.

Mecanicii de locomotiva sustin si ei ca in aceasta perioada erau peste 1000 restrictii de viteza si au fost scoase 100 iar directorul CFR a calculate doar restrictiile mai grave.

In Romania, viteza medie de circulaţie a trenurilor companiei CFR Marfă este sub 20 km/h, iar a trenurilor de la CFR Călători este de 43 km/h.

shares