Exporturile Antibiotice – 8,6% creștere în primele 9 luni 2019

Sharing is caring!

Rezultatele financiare ale Antibiotice Iași în primele 9 luni ale anului 2019 indică o majorare a profitului brut cu 10%, comparativ cu valoarea înregistrată în aceeași perioada a anului 2018, ajungând la 24,15 milioane lei. De asemenea, profitul din exploatare a înregistrat o valoare de 27,58 milioane lei, mai mare cu 11% în comparație cu valoarea înregistrată la data de 30.09.2018.

Veniturile din vânzări au ajuns la 242,41 milioane lei, un nivel comparabil cu aceeași perioadă a anului precedent.În perioada analizată valoarea taxei clawback a crescut cu 17% față de primele 9 luni ale anului 2018, afectând profitul companiei.

Politica de gestionare a costurilor a determinat ca de-a lungul timpului Antibiotice să-şi mențină gradul de îndatorare în limitele trendului istoric al societății. Astfel, în primele 9 luni ale anului 2019 gradul de îndatorare a scăzut cu 3% ca urmare a creșterii capitalurilor proprii într-un ritm mai rapid în comparație cu creșterea capitalului împrumutat, ajungând la 30,29%.

Performanțe pe piața internă

  • În primele nouă luni ale anului curent, Antibiotice și-a menținut poziția de lider pe segmentul medicamentelor generice și OTC comercializate în spitale, cu o cotă de piață de 15,55%.
  • Antibiotice este lider cantitativ pe forma farmaceutică unguente (cotă de piață 23,7%), supozitoare (cotă de piață 42,3%) si pulberi sterile injectabile cotă de piață 72,6%).
  • În topul medicamentelor fără prescripție medicală și suplimente alimentare (OTC), Antibiotice se situează pe locul al 16-lea, dintr-un total de 227 companii.

Cea mai mare pondere în vânzări pe piaţa internă au deţinut-o, în primele nouă luni ale anului 2019, produsele din clasele: preparate dermatologice, sistem nervos central, sistem genito-urinar, sistem musculo-scheletic, sistem respirator.

Performanțe pe piața externă

Exporturile Antibiotice – 8,6% creștere în primele 9 luni 2019

Exportul realizat în perioada ianuarie-septembrie 2019 este de 97,24 milioane lei, cu 8,6% mai mare comparativ cu nivelul planificat pentru această perioada a anului 2019 prin bugetul de venituri și cheltuieli.

Consolidarea poziției de lider pentru nistatină – creșterea vânzărilor cu 14% pe piața Americii

În perioada de raportare, Antibiotice a înregistrat o creștere cu 14% a cantității de nistatină (substanță activă) valorificată pe principalele piețe de desfacere din America de Nord și America de Sud. Acestă creștere este consecința unei strategii orientate atât spre adaptarea produsului la cerințele clienților privind utilizarea nistatinei în formularea de produse finite cu valoare adaugată mare (pulberi pentru suspensii orale, creme, unguente, pulberi de uz topic și ovule),  cât și spre strategii prudente de preț și politici privind parteneriate cu agenți/distribuitori zonali.

Creștere cu 50% pe piața penicilinelor în America de Nord

Piața SUA determină rezultate pozitive și pe segmentul produselor finite, pentru care Antibiotice deține certificare FDA (Food & Drug Administration). În primele 9 luni ale anului 2019, Antibiotice a valorificat o cantitate cu aproximativ 50% mai mare față de aceeași perioadă 2018 pentru principalele produse Ampicilină și Nafcilină pulberi sterile injectabile.

Creștere consolidată a vânzărilor cu 32% în teritoriile cu reprezentanțe proprii

Orientarea constantă spre facilitarea accesului unui număr cât mai mare de pacienți la produsele din portofoliul Antibiotice, a determinat compania să-și creeze o rețea de reprezentanțe comerciale în Republica Moldova, Vietnam, Ucraina și Serbia (Office).

Prin aceste reprezentanțe Antibiotice urmarește înregistrarea unui portofoliu de medicamente antiinfecțioase destinat consumului în spitale, o politică adaptată de preț la specificul fiecărei piețe și un parteneriat solid cu distribuitori locali. Astfel, aproximativ 50% din valoarea exportului de produse finite se realizează în aceste teritorii.

În perioada ianuarie-septembrie 2019, vânzările pe aceste patru piețe au înregistrat o creștere cu 32% comparativ cu aceeași perioadă din anul 2018.


shares