Dumitru OPREA: Eliminarea documentor solicitate în copie la ghișeele ANAF

Sharing is caring!

Deputatul PNL Dumitru Oprea a solicitat Ministrului Finanţelor Publice detalii despre modul în care este asigurată inter-operabilitatea între sistemele informatice ale ANAF şi Oficiului Registrului Comerţului (ORC), respectiv ale Serviciului pentru Evidenţa Populaţiei.

 

„În programul de guvernare PSD-ALDE este prezentat faptul că, în anul 2018, vor fi prioritare informatizarea sistemului public al instituțiilor din România și asigurarea inter-operabilității. Scopul era ca instituțiile publice să nu mai ceară contribuabilului nici un document pe care o altă instituție publică l-a emis sau îl are deja. Cu toate acestea, în momentul de față, pentru eliberarea unui simplu certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice, funcționarii ANAF solicită cel puțin 6 documente care există chiar la ANAF sau în sistemele altor instituții”, a declarat parlamentarul PNL.

În acest context, deputatul Dumitru Oprea a solicitat măsurile avute în vedere pentru eliminarea numeroaselor documente solicitate în prezent de ANAF în copie, atât timp cât multe dintre ele se regăsesc în cadrul instituției sau la alte organisme ale statului român. De asemenea, au fost solicitate explicații privind modul în care ANAF asigură respectarea prevederilor Regulamentului UE 2016/679 cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția persoanelor fizice atunci când solicită copii după actele de identitate.

Birou Parlamentar Dumitru OPREA

alt

shares