Deputatul Marius Bodea a venit cu o serie de soluţii punctuale pentru combaterea poluării

Deputatul Marius Bodea face apel la Primăria Municipiului Iaşi să trateze flagelul poluării din Iaşi cu responsabilitate şi să iniţieze măsuri punctuale pentru combaterea efectelor sale nocive.
“Nu o spun eu, o spun specialiştii: creşterea alarmantă a nivelului de poluare în ultimii ani se datorează, în mare parte, haosului urbanistic din oraş (lipsa locurilor de parcare, lipsa spaţiilor verzi, creşterea numărului de maşini fără îmbunătăţirea infrastructurii rutiere, ceea ce a condus la un trafic infernal), în contextul creşterii accentuate a populaţiei Iaşului. Totodată, parcul auto poluant de la instituţiile din subordinea Primăriei şi salubrizarea rudimentară a străzilor de către societatea din subordinea Primăriei, în lipsa echipamentelor performante, contribuie la creşterea gradului de poluare.  Este adevărat, traficul greu este o sursă de poluare importantă, iar finalizarea proiectului şoselei de centură ar veni în rezolvarea acestei probleme. Dar de cîte ori a fost primarul Mihai Chirica să bată cu pumnul în masă la Bucureşti pentru alocarea de bani pentru acest proiect? Sistemele individuale de încălzire a locuinţelor reprezintă un alt factor poluator, dar să nu uităm că sistemul public de centralizare a fost pus pe butuci tot de către administraţia PSD-Chirica!”, a spus Marius Bodea, deputat PNL.

Deputatul a precizat că marea majoritate a cauzelor pentru poluarea din Iaşi ţin de lipsa de initiaţivă a celor care sunt la puterea locală şi că “avem nevoie de soluţii punctuale pentru a combate acest flagel care ne otrăveşte pe noi şi copiii noştri”.

Dintre soluţiile sale, enumerăm:
 transport public metropolitan pentru zecile de mii de ieșeni care vin din proximitatea orașului cu mașinile la muncă în Iași;
 Realizarea de spaţii de tip „Park&Ride“ (P&R), menite să oprească la periferie maşinile celor care sunt nevoiţi să ajungă în localitate. Aceste sisteme de transport intermodal trebuie să fie legate de conexiuni cu mijloace de transport precum autobuz, troleibuz, tramvai.
 autobuze electrice ce pot fi achiziționate prin fonduri UE sau elvețiene;
 înverzirea tuturor pârloagelor înnămolite, lăsate acum de izbeliște în toate cartierele Iașului;
 crearea unui mare “plămân” verde pe o suprafață de 60 ha în C.A. Rosetti;
 scoaterea traficului greu din oraș prin lobby puternic la Bucureşti pentru şoseaua de centură;
 realizarea Registrului Spațiilor Verzi;
 protecția corespunzătare a șantierelor publice sau private;
 interzicerea construcțiilor pe spații verzi și răscumpărarea acelor terenuri de către Primărie;
 obligarea tuturor dezvoltatorilor imobiliari la amenajarea unui număr de minim 20 mp spatiu verde pentru fiecare locatar;
 magistrale pentru biciclete pentru încurajarea transportului alternativ;
 stimularea achiziției de autoturisme electrice prin instalarea de multiple stații publice pentru încărcare;
 interzicerea împrăștierii de material antiderapant ce conține nisipuri și levigabil și folosirea doar de degivranți ecologici;