Dacia, în creştere

Dacia a vândut anul trecut 655.235 de automobile, cu 12,2 % mai mult faţă de 2016, producătorul deţinând o cotă de 29 % din vânzările de vehicule noi din România.

Din totalul vehiculelor vândute prin intermediul programului Rabla, 47% au fost livrate de Dacia.

Cu peste 16.200 de unităţi comercializate – aproximativ 40% din vânzările totale ale mărcii – Logan berlină este cel mai popular model Dacia în România.

Logan MCV a continuat să fie cel mai vândut model break din România (3.200 unităţi).

Lansată la sfârşitul primului semestru, versiunea Stepway reprezintă un sfert din vânzările totale ale modelului Logan MCV.

Sandero domină detaşat segmentul B-hatch şi, cu peste 8.400 de unităţi livrate, se plasează pe locul al doilea în clasamentul pe modele, peste 75% din clienţi alegând versiunea Sandero Stepway.

Pe pieţele externe compania a vândut anul trecut 611.973 vehicule, cu 12% mai multe faţă de anul 2016. Europa domină în clasamentul pe regiuni, cu peste 460.000 de vehicule vândute în 2017.

Franţa este prima destinaţie de export, cu aproape 120.000 de unităţi, cea mai bună performanţă înregistrată până în prezent.

Dacia se situează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen, rezultat care se bazează în principal pe succesul modelelor Duster şi Sandero.

Germania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu vânzări de aproape 65.000 de unităţi.

Italia se situează pe poziţia a treia, cu peste 63.000 de unităţi, urmată de Spania, unde au fost vândute anul trecut mai mult de 56.000 de vehicule marca Dacia.

În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut 25.211 unităţi, ceea ce situează Regatul Unit pe locul opt în clasamentul pieţelor externe ale mărcii.