Costel Alexe: „Marile frustrări ale oamenilor mici!”

Sharing is caring!

Aflat în fruntea județului Iași de 3 ani fără a avea vreo realizare, fără vreun proiect de anvergură, fără vreo investiție notabilă, incapabil să dezvolte județul sau măcar să îi valorifice imensul potențial, Maricel Popa, omul de paie din fruntea Consiliului Județean Iași, comandă în presa partizană articole defăimătoare și lansează în spațiul public inepții și neadevăruri, acuzându-mă de trădare pentru că
am semnat pentru proiectul legislativ pentru construirea Autostrăzii Bacău-Brașov.

Personaj desprins din comediile lui Caragiale, Maricel Popa rămâne anchilozat în trecut și încă mai promovează clasica politică PSD pentru Moldova: să moară capra vecinului, o rețetă folosită cu dibăcie de social democrați pentru a genera și întreține conflicte și intrigi între județele Moldovei, o rețetă care a funcționat natural, fără prea multe eforturi în vremea lui Sechelariu, Solcanu, Simirad, Nichita, Hrebenciu sau Iacubov.

De 30 de ani Moldova stagnează pentru că PSD exploatează abil disperarea baronilor de putere, influență și bani! Această formă mizerabilă de manipulare comunistă a funcționat timp de 30 de ani și putem vedea astăzi rezultatele: suntem singura regiune a țării care nu are 1 metru de autostradă, gradul de depopulare este uriaș, sărăcia și somajul cele mai ridicate și avem cel mai mic nivel de trai din țară și din Uniunea Europeană. Infrastructura rutieră modernizată rămâne un vis frumos, fără un orizont de speranță, căci indiferent de străbați Moldova de la Iași la Focșani, de la Suceava la Bacău, de la Piatra Neamț la Vaslui și de la Botoșani la Galați, situația drumurilor
te îngrozește iar efectele sunt crunte: peste 2000 de oameni decedați și peste 9200 de grav răniți în cele 9000 de accidente rutiere extreme de grave.

În decembrie 2017, înaintea votării legii bugetului de stat pe anul 2018, alături de președinții filialelor PNL din județele Moldovei, ne-am asumat că vom susține proiectele majore de infrastructură ale regiunii noastre: autostrăzi, drumuri de mare viteză si șosele de centură pentru municipiile reședintă de județ. A fost un prim pas pentru a îngropa orgoliile mici și să conlucrăm pentru binele regiunii!

Dincolo de ”Manifest Pentru Moldova”, acel document pe care îl înaintam atunci premierului Tudose și președinților celor două camera ale Parlamentului, Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu, spre a fi integrat în bugetarea infrastructurii rutiere, cred că este un act de NORMALITATE să susținem dezvoltarea infrastructurii rutiere din regiunea noastră!

Vorbim despre reușita Legii care obligă Guvernul să demareze lucrările la Autostrada Unirii, Iași-Tg.Mureș, dar nimeni nu pomenește că această reușită este și grație parlamentarilor PNL din Bacău și Suceava și de aceea este și un act de reciprocitate și normalitate să sprijinim dezvoltarea conexiunilor rutiere care străbat regiunea noastră.

Gheorghe Flutur și colegii parlamentari PNL din Suceava au pus umărul, la fel ca parlamentarii de Bacău la autostrada care leagă Iașul de Vestul României și de Europa! Cum ar fi acum să stăm să le punem bețe în roate în proiectele lor, când succesul a fost colectiv și tocmai unitatea noastră regională a condus la această victorie de etapă, în ciuda tuturor piedicilor puse de PSD în comisiile de specialitate?

Tema reală este că Guvernul PSD nu își face treaba și această instituție nu ne mai reprezintă! Guvernul are obligația să demareze de urgență aceste proiecte și să le asigure moldovenilor echitatea socială garantată prin Constituție: suntem parte integrantă a României și vrem să fim conectați cu celalalte regiuni și cu Europa prin Autostrada Iași-Tg.Mureș, prin autostrada Bacău-Brașov și cea care leaga
Suceava de București și Ploiești! Sunt coridoare strategice, sunt finanțabile prin fonduri europene nerambursabile, trebuie doar ca oamenii plătiți din fonduri publice să scrie și să depună proiecte!

Prioritățile României sunt stipulate clar în Master Planul General de Transport al României, document adoptat de Guvernul României, în care Autostrada Iași-Tg. Mureș este la poziția 3, iar Brașov-Bacău la poziția 11, așadar demersurile noastre, ale parlamentarilor, sunt de a impinge de la spate executivul, respectiv Guvernul României, Ministerul Transporturilor, CNAIR să urgenteze lucrurile, să nu mai tergiverseze, să nu mai caute scuze și artificii de sifonare a banului public prin metoda parteneriatului public privat când există fonduri nerambursabile, puse la dispoziție de Uniunea Europeană!

Pentru corecta informare a opiniei publice și pentru a demonta minciunile și inepțiile vehiculate în spațiul public de Maricel Popa, argatul lui Liviu Dragnea în Moldova, trebuie precizat faptul că:
1. În decembrie 2018, Parlamentarii PSD Iași au votat împotriva Autostrăzii Iași-Tg.Mureș în comisia de specialitate și au forțat
retrimitea legii la discuții doar pentru a amâna investiția
2. Guvernul PSD a dat aviz negativ proiectului Legii Autostrăzii Unirii, Iași-Tg. Mureș http://www.cdep.ro/proiecte/2017/500/50/7/pvg684.pdf

Vă reamintesc, domnilor, că funcţiile pe care le ocupaţi sunt efemere, dar deciziile pe care le luaţi vor condamna sau ajuta generaţiile viitoare și dacă astăzi alegeți să vă ascundeți în spatele deciziilor de partid, în curând va trebui să dați socoteală electoratului care și-a pus nădejdea în voi și pe care fără nerușinare l-ați trădat an de an!

Fără un cuvânt de spus, fără realizări, doar dezămăgiri şi interese personale! Nimic pentru Iași, Nimic pentru Moldova, totul pentru ei!

shares