Conflictul Aeroport – Aroneanu, capitolul medierea

Sharing is caring!

Astazi a avut loc medierea conflictului dintre directorul Aeroportului International Iasi si primarul comunei Aroneanu, Benone Moruzi. Atat primarul, cat si directorul aerogarii invoca legea in apararea lor.

Catalin Bulgariu, director Aeroport Iasi: „Comuna Aroneanu a solicitat in cadrul medierii patru obiective: legalitatea construirii pistei, instituirea servitatilor aeronautice, stabilirea conditiilor de operare si identificarea cadastrala, pentru a realize regimul de inaltime in fiecare parcela din comuna Aroneanu”.

Directorul Aeroportului sustine ca este impiedicata dezvoltarea aerogarii prin acordarea de autorizatii de construire intr-o zona apropiata pistei de zbor. Acesta a apelat in cele din urma la o casa de avocatura pentru medierea situatiei.

Catalin Bulgariu, director Aeroport Iasi: „Noi ne-am prezentat la aceasta mediere si incercam sa discutam si sa explicam care este pozitia Aeroportului Iasi astfel incat si cei din aroneanu sa inteleaga ca lucrurile trebuie sa mearga in respectarea legii. Punctul lor de vedere este ca noi nu avem legitimitate sa le cerem lor sa respecte legea. Noi va spunem ca din punctul nostru de vedere Aeroportul International Iasi este construit legal si ca din acest punct de vedere noi ca administrator ai acestui Aeroport trebuie sa ducem la indeplinire conditiile legale, adica de a veghea la buna desfasurare a activitatilor de zbor”.

Zona de servitute aeriana este impusa in jurul oricarui aeroport. De ea trebuie sa se tina cont in fiecare unitate administrativ-teritoriala din apropiere: Planul Urbanistic General şi implicit cele zonale trebuie să aibă avizul AACR.

Catalin Bulgariu, director Aeroport Iasi: „Autoritatea de Aeronautica Civila Romana este cea mandatata de catre Guvernul Romaniei sa utilizeze acest spatiu aerian al Romaniei si sa stabilieasca care sunt condtitiile de servitute. Deci, medierea ar trebui sa se realizeze cu AACR. Partea atreia a medierii, partea de survol o stabileste Romatsa, nu le putem schimba noi. Ultimul din punctele respective este de a vedea regimul de inaltime pe fiecare, tine de stabilirea servitutiilor pe care le stabileste Autoritatea de Aeronautica Civila Romana”.

shares