CFR viseaza la o viteza de 160 km/h in Moldova

Sharing is caring!

In cativa ani, trenul spre Moldova va circula cu viteze mari, cel putin asta spera conducerea CFR care a scos la licitatie studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei CF Ploiești Triaj – Focșani – Roman – Iași – Frontieră (406 km).

Procedurile de licitație pentru realizarea studiilor de fezabilitate este organizată pe 3 tronsoane:

 Ploiești Triaj – Focșani (143 km)
Valoare estimată: 19.827.586,35 RON (fără TVA)
Durata contractului: 23 luni
Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)

 Focșani – Roman (147 km)
Valoare estimată: 20.382.204,15 RON (fără TVA)
Durata contractului: 23 luni
Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)

Roman – Iaşi – Frontieră (116 km)
Valoare estimată: 19.411.623 RON (fără TVA)
Durata contractului: 23 luni
Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)

„Studiile de fezabilitate, în valoare totală estimată de 59,6 milioane RON, vor respecta actele normative şi reglementările specifice infrastructurii feroviare, construcții, aplicabile, în vigoare, în vederea prezentării unui proiect ˮmaturˮ, care să corespundă celei mai eficiente soluții din punct de vedere tehnico – economic, pentru care să se aprobe asigurarea sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României, inclusiv pentru modernizarea staţiilor de cale ferată”, anunta Compania Nationala de Cai Ferate.

Vitezele maxime de circulație prevăzute în obiectivele generale ale studiilor vor fi de 160 km/h pentru trenurile de călători, 120 km/h pentru trenurile de marfă, iar viteza maximă proiectată de circulație va fi 200 km/h, conform parametrilor tehnici prevăzuţi de standardele şi cadrul legislativ şi de reglementare naţional şi european.

Linia de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani – Roman – Iași – Frontieră (406 km), situată pe ruta Coridorului IX de transport, este o linie importantă a rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european de pe cele 2 coridoare centrale aflate pe teritoriul țării noastre și asigură legătura Coridorului Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu țările din Sud – Estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și țările din Nord – Estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).

shares