Ce își doresc azi tinerii de la profesori și sistemul educațional românesc?

Sharing is caring!

Profesorul care scrie cu creta pe tablă, este pasionat de activitatea lui, este deschis și prietenos cu studenții și nu foloseșteslide-uri la cursuri este ceea ce studenții participanți la programului FUTURE – Construiește cu pasiuneconsideră a fi profesorul ideal.

La nivel internațional, educația prin experiență (numită și educația experiențială sau non-formală) este integrată în sistemele de învățământ pentru a pregăti tinerii pentru o piață a muncii aflată în continuă mișcare. „Nevoile studenților sunt destul de clare, iar atunci când sunt întrebați cum ar dori să fie orele de la cursuri sau de la școală, de cele mai multe ori se regăsesc interactivitatea și pasiunea profesorului. Toate acestea se pot dezvolta prin educație experiențială unde accentul nu cade atât de mult pe informațiile furnizate de profesor, ci pe abilitatea studenților de a găsi răspunsurile”, declară Mădălina Hodorog, fondatorul programului FUTURE.

Programul FUTURE susținut oficial de compania TenarisSilcotub este primul program care integrează studenții – profesorii universitari – angajatorii pentru a dezvolta competențe soft în rândul studenților, dar oferă și cursuri de formare pentru profesorii din mediul universitar. Programul oferă 10 sesiuni de training axate pe noi metode de predare unde studenții dezvoltă practic competențe precum: comunicare, lucrul în echipă sau capacitatea de a găsi soluții ancorate în realitate.

Cum construim interacțiune, prietenie și dialog?

„Majoritatea celor care predau se regăsesc în situația în care studenții, întrebați ceva, răspund printr-o liniște în grup, cu privirea îndreptată în altă direcție decât a celui ce așteaptă un răspuns. De cele mai multe ori, tăcerea aceasta, aproape organizată, vine din lipsa exercițiului de a-și argumenta răspunsurile.”continuă Mădălina Hodorog care predă în cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. „Ce facem însă diferit prin noile metode de predare, este să ghidăm studenții în a se întreba ei pe ei anumite lucruri și a de a găsi tot ei răspunsurile, astfel crește și nivelul de interacțiune la clasă.”

Pentru a dezvolta interacțiunea la clasă, de cele mai multe ori se renunță la prezentările de tip slide care inhibă și oferă o structură standardă și se integrează activități practice care ajută studentul să pună întrebări, să se gândească la soluții și chiar să le pună în practică.

„FUTURE m-a ajutat să mă dezvolt printr-o educație altfel care a integrat multă interacțiune și energie. Cele 2 ore săptămânale treceau atât de repede și m-au ajuta tsă mă descopăr mai mult pe mine și să îmi dezvolt compentețe necesare astăzi în câmpul muncii.” a declarat unul dintre participanții la programului FUTURE.

Cum afectează interacțiunea companiile?

„Cele mai dificile competențe de găsit în acest moment la viitoarele talente este dată de competențe soft precum: responsabilitatea, gândirea creativă, capacitatea de a rezolva soluții sau gândirea critică. Toate aceste competențe se pot dezvolta în sistemul educațional printr-o integrare a unor noi metode de predarece pun accent și pe interacțiune”, declară Mădălina Hodorog.

Într-un studiu realizat de rețeaua socială LinkedIN în rândul a peste 2000 de lideri de business, competențe precum leadership, comunicare, colaborare și managementul timpului sunt printre cele mai căutate competențe soft astăzi.

shares