Camelia Gavrila: „Declarații iresponsabile, scenarii hazardate, în absența soluțiilor, a programelor educaționale și a profesioniștilor adevărați!”

Sharing is caring!

Prof. dr. Camelia Gavrilă, vicepreședintele Comisiei pentru Învățământ, Știință, Tineret și Sport și coordonatorul Departamentului pentru Educație Națională din cadrul PSD semnalează ezitările Guvernului în adoptarea unor măsuri ferme, dar și declarațiile iresponsabile, care generează neliniște, panică, preocupare majoră pentru viitorul elevilor și al studenților.

Din nou, vicepremierul Raluca Turcan lansează teme și ipoteze care decredibilizează actuala guvernare și inflamează starea de spirit a românilor. Confruntați cu o epidemie gravă, cu boala, suferința, izolarea, cu vulnerabilitatea celor vârstnici sau tineri și riscul pierderii locurilor de muncă, doamna Turcan deschide cu nonșalanță o nouă temă gravă, anunțând un scenariuîngrozitor, și anume repetarea anului școlar. Fără a fi un specialist în domeniu, fără a fi existat consultări cu manageri și experți, vicepremierul comentează o posibilitate de neimaginat.

Cum vor recepta elevii, copiii și adolescenții, familiile acestora, sistemul social în întregime o asemenea idee? Se încearcă, oare, abaterea atenției de la gravele probleme medicale, de la absența materialelor de protecție și a aparaturii medicale necesare, de la implicațiile economice nerezolvate încă? Sau este efectiv un punct de vedere oficial?

În cadrul unui grup de specialiști din PSD am elaborat deja un document-alternativă, prin care se poate aborda educația, demersul de predare-învățare-evaluare în sistem electronic, oferind și alte soluții, măsuri, pentru perioada următoare.

Există astfel soluții, se pot găsi modalități eficiente și adaptate tuturor situațiilor. Dar trebuie să știi, să ai expertiză, să fii rațional și, mai ales, să îți pese de oameni, de tineri, de starea de spirit a românilor în aceste momente de criză fără precedent.

Declarația doamnei Turcan cu privire la posibilitatea înghețării anului școlar este, în concluzie, hazardată, iresponsabilă și denotă necunoașterea sistemului de învățământ, lipsa de consultare cu reprezentanții Ministerului Educației sau cu societatea civilă.

Practic această afirmație anulează toate eforturile Ministerului Educației de a menține elevii și profesorii activi și cu un confort psihologic bun în această perioadă dificilă. Am mai spus și repet: în luna aprilie existau prevăzute două săptămâni de vacanță și o săptămână de tip “școala altfel”, motiv pentru care materia ce trebuie recuperată nu este de dimensiuni importante.

Chiar dacă va continua suspendarea cursurilor pe durata lunii mai, știu din experiența didactică și managerială că sistemul este capabil să recupereze, iar materia poate fi esențializată. Este prematur să ne pronunțăm în această etapă prin scenarii nerealiste. Constat cu tristețe că vicepremierul nu conștientizează gravitatea afirmațiilor sale și răvășește astfel întreg sistemul educațional, de fapt atmosfera societății românești, pentru că situația copiilor, școala, pregătirea și devenirea tinerilor sunt preocupări esențiale într-o lume matură și rațională.

shares