Blue Air revine pe profit dupa 3 ani de pierderi

Sharing is caring!

Rezultate financiare

  • Profitul operațional pentru anul financiar 2019 a ajuns la 8.9 mil. euro (față de o pierdere operațională de 19 mil. euro în aceeași perioadă a anului trecut), cu un nivel al câștigurilor înainte de leasing și amortizare (EBITDAR) de 51 mil. euro;
  • Profitul net pentru anul financiar 2019 a ajuns la 3.4 mil. euro (înainte de costurile de restructurare a flotei și operațiunilor), față de o pierdere de 24.4 mil. Euro în aceeași perioadă a anului trecut;
  • Procentul veniturilor auxiliare din veniturile totale a crescut la 9%, față de 8% în aceeași perioadă a anului trecut;
  • Veniturile totale pentru cele 12 luni au ramas la un nivel comparativ cu cele din perioada anterioară, de aprox. 390 mil. EUR (fără taxe de pasageri);

Guvernanță corporativă

  • O nouă echipă la conducere – al carei mandat în formulă completă a început în luna mai 2019
  • Mix optim de continuitate în Blue Air și de experiență în domeniul aviației și cel financiar;
  • Calificare excelentă pentru atingerea potențialului financiar al Blue Air;
  • Angajată să asigure creșterea profitabilă a companiei.
  • Consiliu consultativ format din personalități cu vastă experiență și recunoaștere în ariile lor de activitate
  • Structură de consultare independentă, aliniată angajamentului Blue Air pentru cele mai bune practici, cu experiență în industrii representative.

Performanță operațională

  • Implementarea noului model de activitate ‘Low-Cost, Low Complexity’ cu focus pe lucrurile importante pentru pasageri
  • Axat pe creșterea veniturilor din produse auxiliare, operațiuni simplificate și costuri reduse
  • Performanță îmbunătățită în ceea ce priveste punctualitatea zborurilor
  • Mai bună decât a competitorilor direcți
  • Politica centrată pe clienți a condus la o îmbunătățire a gradului mediu de încărcare cu pasageri al avioanelor, ajungând la o medie anuală de peste 80% și de peste 90% în timpul verii.

Perspective

  • Ne concentram pe creșterea organică, cu focus principal pe cresterea gradului de satisfacție al pasagerilor.
  • Performanța comercială va fi îmbunătățită prin investiții în digitalizare si IT, venituri crescute din produse auxiliare, reînnoirea flotei și control strict al costurilor;
  • Continuăm să ne bazăm pe cei cinci piloni ai performanței noastre: satisfacția pasagerilor, eficiență operațională, implicarea angajaților, responsabilitatea socială și valoarea adăugată;
  • Toate aceste direcții strategice vor contribui și vor asigura sustenabilitatea Blue Air pe termen mediu și lung

Oana Petrescu, Director general al Blue Air, a declarat:

„Ne bucurăm să anunțăm o performanță financiară îmbunătățită în 2019; atingerea pragului de profitabilitate, după trei ani de pierderi financiare datorate unei creșteri operaționale accelerate, reprezintă o realizare importantă pentru Blue Air. Avem planuri ambițioase pentru a răspunde și mai bine așteptărilor pasagerilor noștri; strategia noastră de transformare are deja rezultate și a creat premizele sustenabilitații financiare pentru compania noastră, pe termen lung.”

 „Vom continua să facem din ce în ce mai bine bine lucrurile simple, care contează: punctualitatea, eficiența operațională și simplificarea interacțiunilor cu pasagerii și partenerii noștri, creșterea organică, acțiunea responsabilă asupra mediului și, nu în ultimul rând, mulțumirea pasagerilor, reprezintă prioritățile noastre. Este o perioadă de transformare a companiei și nu am fi acum, în acest loc, fără implicarea susținută, pasiunea și entuziasmul colegilor noștri. Le mulțumesc tuturor pentru efortul depus, zi de zi.”

 

shares