Bilant de Black Friday. Romanii au cumparat in medie de 1100 lei

Sharing is caring!

Cel mai mare eveniment din e-commerce-ul romanesc a aratat inca o data interesul din ce in ce mai mare al romanilor pentru cumparaturile online. Black Friday se afla pe un trend ascendent si in 2018, fiind un moment care marcheaza inceputul sezonului de cumparaturi.

Black Friday a reprezentat pentru CEL.ro o provocare diferită, deoarece pe langă ofertele magazinului, au fost listati si partenerii din platforma Marketplace lansata in aceasta primavara. Astfel, retailerul a generat venituri de 30.000.000 lei, dintre care 10% au venit din Marketplace, unde peste 400 de magazine partenere au vandut peste 8000 de produse.

Fata de 2017, magazinul online anunta valoarea medie a cosului de cumparaturi a crescut cu aproximativ 250 lei, romanii facand astfel cumparaturi in valoare medie de aproximativ 1100 lei.

Comportamentul consumatorului de Black Friday arata ca romanii prefera din ce in ce mai mult sa foloseasca telefonul mobil atunci cand fac cumparaturi. Dovada sta in faptul ca 60% din traficul de pe site-ul magazinului online a fost facut de pe dispozitive mobile, in crestere cu 8% fata de anul precedent. CEL.ro aproximeaza ca in 2019 acest procent poate ajunge pana la 70-75%.

Precum in 2017, cele mai comandate produse au fost telefoanele (peste 5000 de bucati), televizoarele (peste 3000 bucati), componentele de PC, frigiderele, aspiratoarele si espressoarele (peste 2500 de bucati). Pe de alta parte, in Marketplace clientii s-au orientat catre categorii precum accesorii de telefoane, articole sport, mobila, saltele sau produsele de bucatarie.

Cel mai scump produs comandat de Black Friday a fost un televizor LED de 77”(195cm), in valoare de 28.999 lei. Trei astfel de produse au fost vandute in primele ore de la afisarea ofertei pe site-ul magazinului.

Datorita eforturilor și investitiilor facute pentru pregatirea zilei de Black Friday, magazinul online a reusit sa onoreze peste 95% din comenzi in primele 48 de ore.

Tendinta romanilor de a plati cu cardul online a crescut pana la 30%, fata de restul anului cand doar 12% din clienti au preferat aceasta modalitate de plata.

Magazinul online estimeaza ca va finaliza anul 2018 cu o cifra de afaceri de 70 de milioane de euro si va depasi un milion de comenzi procesate. Acest fapt va consolida pozitia singurului retailer cu capital integral romanesc pe piata de e-commerce din Romania.

shares