Bani pentru promovarea produselor agroalimentare

Asociațiile de producători din Uniunea Europeană, inclusiv din România, pot accesa și în anul 2018 fonduri europene pentru promovarea produselor agroalimentare pe piețele internaționale, Comisia Europeană anunțând că va acorda anul acesta o finanțare de 169 de milioane de euro pentru aceste activități, cu 27 de milioane de euro mai mult decât în 2017.

Programele pot viza o gamă amplă de tematici, de la campanii generale privind alimentația sănătoasă la sectoare de piață specifice.

Aproximativ două treimi din finanțarea disponibilă este destinată promovării produselor alimentare din UE în țările din afara UE, în special în cele în care există un mare potențial de creștere a exporturilor agroalimentare din UE, precum Canada, Japonia, China, Mexic și Columbia.

În ceea ce privește programele din cadrul UE, accentul ar trebui să se pună pe informarea consumatorilor cu privire la diferitele sisteme și etichete de calitate ale UE, precum indicațiile geografice sau produsele ecologice.

De asemenea, este prevăzută alocarea unei finanțări pentru campaniile menite să promoveze alimentația sănătoasă și creșterea consumului de fructe și legume.

Banii europeni pentru promovare pot fi ceruti de o gamă largă de beneficiari: organizații comerciale, organizații de producători și organisme agroalimentare responsabile pentru activități de promovare.

Propunerile trebuie prezentate până la data de 12 aprilie 2018.

Comisia Europeana va evalua propunerile și va anunța în toamnă care vor fi beneficiarii.