Autostrada A8, între promisiuni și teoria conspirației

Sharing is caring!

In timp ce Comisia Europeana si mai multe asociatii cred ca Targu Mures – Iasi – Ungheni este o investitie strategica pentru Romania si Uniunea Europeana, oficiali din cadrul Ministerului Transporturilor sustin ca autostrada A8 este prea scumpa. Directorul general pentru accesarea fondurilor din Ministerul Transporturilor sustine ca A8 costa nu mai putin de 9 miliarde de euro desi in Master Planul actual s-a vorbit de 4 miliarde de euro.

Contactat telefonic, seful Consiliului Judetean Iasi, Maricel Popa, ne-a raspuns raspicat ca este treaba parlamentarilor si ca nu comenteaza informatiile.

Proiectul Autostrazii A8 de la Târgu Mureș spre Moldova, tronsonul peste munți care ar trebui să lege regiunea de Transilvania și de Vest, ar putea fi inlocuit cu cel de pe valea Oituzului – autostrada A13- Brașov – Bacău, potrivit unei analize a autorităților care sustin ca A8 ar costa prea mult, circa 7 miliarde de euro, mult mai mult decât fondurile europene puse la dispoziția României. Ca proiect preferat, asadar, ar fi autostrada A13 de pe Valea Oituzului, între Bacău și Brașov -cu o continuare spre Făgăras. Va reamintim ca A8 este subiectul unui proiect de lege în curs de aprobare în Parlament.

shares