Autostrada A8 in chinurile facerii

Sharing is caring!

CNAIR a anuntat ca s-a lansat licitația pentru atribuirea contractului „Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț”, prin publicarea în Sistemul Electronic de Achizitii Publice a anunțului de participare. Valoarea estimată a contractului este de 29.912.230,22 Lei fără TVA. Durata contractului este de 18 luni începand de la data de începere a contractului și cuprinde: 14 luni pentru completarea studiului de fezabilitate și 4 luni pentru asigurarea asistenței tehnice. Data limită de depunerea a ofertelor a fost stabilită pentru 20 martie 2019. Acest anunt este doar o picatura dintr-un pahar gol.

„Din păcate nu este o veste bună, prețul estimat fiind mult prea mic, mai ales comparând cu bugetele oferite la revizuirile din anul 2014: 76 milioane lei atunci față de doar 30 milioane acum pentru 210 km. Există riscul major să se facă rabat de la calitate sau, așa cum s-a întâmplat la revizuirea SF pe A1 Sibiu-Pitești, să se livreze doar o parte din servicii și apoi să se rezilieze contractul. Mai mult, viteza de proiectare în zona de munte este 120 km/h, rezultând soluții tehnice extrem de costisitoare. Cerem insistent optimizări de traseu și structuri, cât și implementarea etapizată (semi-profil). Fără aceste măsuri, Autostrada A8 nu va deveni niciodată realitate fiindcă e prea scumpă! Istoria Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Iași este una halucinantă, populată cu prea mulți ageamii incompetenți cu ambiții prostești care fug de răspundere, toți perindați la conducerea CNAIR și MT”, sustin cei de la Asociatia Pro Infrastructura.

Acestia mai atrag atentia ca sectorul Iasi – Pascani se afla la Comisia de Prognoza iar Targu Neamt – Pascani si Iasi – Ungheni nu apar in nicio declaratie.

shares