Ateliere de dezvoltare personală pentru copii

Copiii din Iași învață în cadrul unor ateliere de dezvoltare personală cum să facă față greutăților vieții. Psihologii spun că, dacă acești copii încep să lucreze de mici cu ei înșiși, șansele pentru a deveni un adult de succes sunt mult mai mari.

Bazele acestui proiect de dezvoltare personală au fost puse de două psiholoage, care, de-a lungul anilor în care au lucrat cu mulți copii, și-au dat seama care sunt nevoile acestora. În cadrul acestor ateliere sunt două grupe de copii, organizați pe vârste: între 4 și 8 ani și între 9 și 13 ani.

”Aceste ateliere de dezvoltare personală își propun pentru copii a fi fiecare în contact cu el însuși în primul râd, cu resursele sale, precum și a fi în contact cu ceilalți din grupul său. Pentru că, nu este un secret, toată lumea știe, în lucrul terpauetic în grup, grul oferă niște valențe terapeutice uriașe. Copiii în grup se simt în siguranță, se simt valorizați, se simt apreciați și liberi să se exprime așa
cum sunt ei”, a declarat Carmen Elena Mihalache – psiholog clinician principal.

Încă de la primele întâlniri, copiii învață că, aici, nimeni nu este judecat, nu râd unii de ceilalți și au posibilitatea de a descoperi resurse și talente de care poate nu
sunt conștienți: ”Cred că ăsta este principalul scop, să devină o ființă armoniioasă și să poată face față fiecărui obstacol. Pentru că pmul, de când se naște până moare, este o ființă care evoluează, nu rămâne pe loc. Copiii sunt ca o plastilină, ei își modelează și își construiesc realitatea înconjurătoare în funcție de modelele ce li se oferă. Intervenind la vârstele astea, cu siguranță prevenim altceva, mai târziu. Din punctul nostru de vedere, dezvoltarea personală ar trebui să fie în atenția fiecărei ființe umane, care vrea evolueze și să facă față ritmului atât de alert pe care îl traversează societatea noastră în prezent”, a completat Carmen Elena Mihalache – psiholog clinician principal.

Atelierele sunt structurate în câte o întâlnire pe săptămână, care durează o oră și jumătate. În cadrul lor, pe lângă jocuri precum desen, modelaj, metaforă, joc de rol și tehnici corporale, copiii mai practică și exerciții fizice de chi kung. Chi kungul este un sistem chinezesc foarte vechi, care se bazează pe armonizarea celor trei planuri: fizic, psihic și spiritual. Oana Lazăr Bunescu este psihoterapeut clinician, dar și instructor de chi kung.

”Chi kungul este o tehnică veche, chinezească, prin care se caută cultivarea sănătății, longevității, vitalității. Aceasta este practicată de peste 5.000 de ani în țările asiatice, unde s-au făcut și studii prin care se demonstrează faptul că chi kungul ne ajută să tratăm boli pe care medicina occidentală nu face decât să le acopere cu anumite tratamente, nu le tratează. O tehnică foarte frumoasă, pe care o aplicăm și în grupurile cu copiii și în grupiurile de chi kung cu adulții este tehnica îmbrățișării, care este atât de simplă și la îndemâna tuturor, este un medicament universal. Acesta ne ajută să ne deblocăm inima, să ne deschidem. Prin îmbrățișare, mâinile sunt legate de inimă și de societate. Cu mâinile intrăm în contact cu cei din jur. Îmbrățișarea reglează ritmul cardiac, mărește cantitatea de oxitocină care este hormonul fericirii și micșorează cantitatea de cortizol, care este hormonul stresului”, a declarat Oana Lazăr Bunescu – psihoterapeut clinician.

Copiii întâlniți la atelierul de dezvoltare personală spun că, de când sunt aici, reușesc să își controleze mai bine emoțiile negative, provocate de colegii de școală sau cum învață să controleze anumite aspecte negative din viața lor.

”Mă ajută să reușesc să trec peste unele lucruri pe care mi le spun copiii la școală. Am învățat aici că nu contează cum te fac ceilalți, contează cum te simți tu. Eu mă simt mult mai bine, pentru că mă simt, pur și simplu, mai liberă”, a declarat Ioana, in varsta de 10 ani.

”Mă simt mult mai bine și nu mi se mai întâmplă lucruri rele.Îmi plac exercițiile Chi Kung și celelalte joculețe”, a conchis Patricia, in varsta de 9 ani.