Angajatorii își verifică potențialii angajați pe rețelele de socializare

Sharing is caring!

Șase din zece angajatori verifică, în procesul de evaluare a unui candidat pentru un job în cadrul companiei, profilurile acestuia de social media, iar aproape patru din zece țin cont inclusiv de acest criteriu în decizia de recrutare, reiese dintr-un sondaj al unei companii de recrutare on-line.

Totodată, candidații trebuie să se aștepte să le fie verificată experiența trecută în CV.

Peste jumătate dintre angajatori (53%) mai testează de obicei și abilitatea unui candidat de a interacționa cu echipa din care va face parte, atât pentru pozițiile low-level, cât și pentru cele high-level, în timp ce 14% fac acest lucru doar pentru pozițiile high-level.

Prima impresie este importantă pentru circa 95% dintre angajatori, iar principalele trăsături pe care aceștia le caută la un candidat sunt încrederea în sine (78,5% dintre respondenți), abilitatea de a rămâne calm sub presiune (76,2%) și capacitatea de convingere (61%). Atitudinea relaxată și curajul candidatului contează pentru peste o treime dintre companii, iar șarmul personal pentru doar 14% dintre angajatori.

shares