ALDE cere Guvernului Dăncilă investiții în Moldova

Sharing is caring!

Presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu nu vede utilitatea constructiei canalului Dunare – Bucuresti, proiect anuntat de Liviu Dragnea in urma cu o saptamana. In schimb, cei de la ALDE considera ca 1 miliard de euro ar trebui alocate regiunii Moldova pentru cateva proiecte strategice mult mai importante.

Al doilea pachet de investitii strategice aprobat recent de Guvern ocoleste din nou Moldova. Partenerii PSD-ului din coalitia de guvernare au adus in discutie mai multe proiecte care nu trebuie sa ocoleasca zona Moldovei. Mai mult de 1 miliard de euro s-ar investi in aceasta regiune daca propunerile ALDE vor fi acceptate.

Calin Popescu Tariceanu – presedinte ALDE:

„Noi credem ca acest 1 miliard de euro trebuie folosit pentru a finanta lucrari mult mai stringente, din lista proiectelor public private, cum este de exemplu canalul Siret – Baragan, canalul de irigatii care are valente multiple si pentru irigatii si pentru alimentare cu apa. In mod normal, 80 la suta dintre suprafetele care ar putea fi irigate, adica 500.000 hectare ar putea fi alimentate prin cadere, adica gravitational fara a consuma energie electrica. Deci, din punct de vedere economic ar fi foarte convenabil pentru agricultura. Autostrada Iasi – Targu Frumos, Sala de Sport ca nu exista asa ceva la Iasi. Vrem ca, in loc sa punem semne de intrebare intr-o lucrare care nu era viabila nici in anii 80, cu atat mai putin astazi, poate putem folosi acesti bani, mai eficient, pe alte lucrari dar sigur ca vom discuta acest subiect mai in detaliu in coalitie”.

Proiectele autostrazii Targu Mures – Targu Neamt – Iasi – Ungheni si a canalului Siret – Baragan au fost incluse in primul pachet de investitii strategice adoptat de Guvern pe data de 24 mai.

Varujan Vosganian – presedinte ALDE Iasi:

„ALDE a dat astazi sustinere pentru doua proiecte majore. Este vorba de sistemul de irigatii Siret – Baragan si de autostrada care leaga Ungheni si Iasi de Ardeal. Cel putin pana in 2020 tronsonul de autostrada Iasi – Targu Frumos cu centurile ocolitoare Podu Iloaie si Targu Frumos”.

Canalul Siret – Baragan ar trebui să aibă o lungime totală de 190 de kilometri, din care primul tronson amplasat pe teritoriul judeţului Vrancea, care are o lungime de 50 km şi din care s-au început lucrări pe 11 km din care 5,7 km sunt deja funcţionali. Al doilea tronson, cu o lungime de 140 km, traversează judeţele Buzău şi Ialomiţa, până la acumularea Dridu.

Strategul guvernarii PSD, Darius Valcol a anuntat si el saptamana trecuta ca pana la sfarsitul acestui an se va demara parteneriatul public privat pentru construirea autostrazii Targu Neamt – Iasi – Ungheni.

shares