Aeroportul Iasi: Zboruri putine, bilete foarte scumpe

Sharing is caring!

Aceasta este oferta pentru cei care aleg sa calatoreasca de pe Aeroportul International Iasi spre destinatii din afara granitelor. Preturile biletelor de avion ajung, de cele mai multe ori, sa fie duble fata de cele tarifate de companiile low cost, dar operate de pe alte aeroporturi din tara.

Cu o companie low cost, un bilet cu destinatia Iasi – Barcelona costa 221 de euro. In schimb, daca avionul este luat din Cluj, pretul unui bilet este mai mic, 209 euro. Iar daca plecarea se face din Bucuresti, pretul este de doua ori mai mic, ajungind la 112 euro. De la Iasi decoleaza zilnic doar 20 de avioane de linie spre cateva destinatii din intreaga Europa. Exista un singur zbor spre o capitala din afara continentului – spre Tel Aviv, Israel.  Asadar, sunt operate peste 600 de zboruri pe luna. Din cauza numarului mare de solicitari si din lipsa de locuri in avioane, preturile tarifate sunt, uneori, exagerat de mari, spune directorul Aeroportului International Iasi.

Catalin Bulgariu, Director Aeroportul International Iasi: „In ceea ce priveste Iasul, valoarea biletelor este data de gradul de imbarcare. La Iasi, valoarea gradului de imbarcare la nivelul tuturor aeronavelor este foarte mare. Deci, cu alte cuvinte, nu se gasesc bilete intr-o perioada relativ scurta de timp,trebuie sa iti iei bilet cu cel putin doua-trei luni inainte, ca sa gasesti bilete la preturi normale. De aceea, din acest punct de vedere, cererea foarte mare duce la cresterea biletelor. Pe masura ce infrastructura va creste, si companiile aeriene vor putea aduce mai multe aeronave la Iasi, vor putea face mai multe curse, astfel incat pretul biletelor sa scada un pic. Adica, mergand dupa principiul economic, volum mai mare, dar castig mai mic pe fiecare unitate. In momentul acesta, numarul de scaune pe care le poate oferi un operator aerian este limitat. Aeronavele care opereaza la Iasi sunt din ce in ce mai mari”.

Multe destinatii din strainatate, cum ar fi Salonic sau Florenta, au disparut din planul de zbor al  aeroportului iesean in ultimii ani. Companiile low cost au retras curse spre aceste destinatii din cauza datoriilor pe care le au fata de aerogara ieseana. Dar si pentru ca multe dintre ele erau operate doar in sezonul estival.

Catalin Bulgariu, Director Aeroportul International Iasi: „Noi, spre deosebire de alte aeroporturi din Romania, avem conectivitate redusa, pentru ca avem conectivitate cu doua mari hub-uri importante,Viena si Bucuresti. Conectivitatea cu ele se face prin intermediul unor companii aeriene mari, care ne ajuta si speram ca, de anul viitor, sa deschidem si alte orizonturi la nivelul Aeroportului Iasi. Taxele aeroportuare sunt la fel, anul viitor, taxele aeroportuare vor scadea cu 1 euro, de la 1 ianuarie, pentru a incerca sa atragem si alte companii. Dar suntem comparabili, suntem sub Cluj si Timisoara, aeroporturi care sunt de nivelul Iasiului”.

Aeroportul International Iasi are, in medie, 1 milion de calatori pe an.

shares