Aeroportul din Iasi isi continua ascensiunea

Sharing is caring!

Aeroportul din Iasi a inregistrat recent un nou record de trafic, cu o luna mai devreme fata de anul trecut. In primele 10 luni, 1 milion de pasageri au tranzitat aerogara ieseana. De remarcat este evolutia accelerata din ultimii ani – de la 200.000 pasageri inregistrati in 2012, la 1.3 milioane estimati pana la finalul acestui an, prognoza de trafic pentru 2019 fiind de 1.5 milioane de calatori, potrivit conducerii Aeroportului Iasi.

Noi am ajuns de la 3.000 de pasageri pe luna, la 3.000 de pasageri pe zi, asadar vorbim de o crestere de 30 de ori. In 2030 vom avea la aeroport peste 4 milioane de pasageri, deci ar trebui sa facem o investitie pentru macar 5 milioane de pasageri”, a declarat Cătălin Bulgariu, Director General Aeroportul Iași.

Pentru a sustine traficul estimat, conducerea aerogarii a anuntat ca va folosi toate capacitățile de procesare existente. Astfel, la inceputul lunii viitoare va fi repus in functiune terminalul T1. Acesta va avea doua porti de imbarcare si va prelua o parte din traficul terminalului T3, destinat curselor externe. Pana la finalizarea noilor investitii de extindere, solutia aleasa rezolva aceasta problema pentru urmatorii 3 ani.

Tot ceea ce inseamna capacitate de a opera in T1 nu va crea doar confort pentru pasageri, ci va ajuta si la cresterea volumelor de trafic iar la final de an, cand vom intra pe orarul de iarna, cu platforma noua, vom avea si mai multe curse, si mai multe companii iar cresterea va fi semnificativ”, a completat Cătălin Bulgariu, Director General Aeroportul Iași.

 Data fiind cresterea traficului si numarul mare de zboruri, dezvoltarea aeroportului este absolut necesara. Conducerea aeroportului are in vedere implementarea unui proiect mai amplu de extindere a infrastructurii actuale. Lucrarile vor fi realizate etapizat, in functie de prioritati, si ar trebui sa asigure capacitatea de procesare pentru urmatorii 15-20 de ani. Momentan, se iau in calcul doua variante de dezvoltare.

Pe partea cealalta de pista (in Est), unde exista suficient spatiu pentru a realiza un terminal de pasageri, un terminal cargo, un turn de control si o parcare, sau partea de Vest, unde am reusi doar sa imbunatatim ceea ce avem”, a adaugat Directorul General al Aeroportului.

Costul intregii investitii este estimat la 105 milioane de euro, daca se va opta pentru dezvoltarea aerogarii pe partea de Est, unde zona este mai generoasa. Conducerea aeroportului a depus deja dosarul pentru realizarea master planului de dezvoltare si urmeaza sa gaseasca cea mai buna cale de co-finantare. Aeroportul se afla pe profit si poate realiza un proiect european in acest sens, insa finantarea e de 50%.

Acum, prioritara este extinderea platformei care este ocupata in totalitate la orele de varf. Aceasta va avea, in total, 14 locuri de parcare pentru aeronave si va crea astfel posibilitati de operare pentru noi companii si implicit pentru rute suplimentare. Urmatorul obiectiv este realizarea unui terminal nou, la standarde europene, care sa permita procesarea a aproximativ 5 milioane de pasageri.

Obiectivul care are cel mai apropiat termen fixat de Consiliul Judetean, pentru septembrie 2018, este extinderea platformei cu inca 5 locuri de parcare. Am trecut documentele in CJ, pentru comisia tehnico-economica, pentru a avea toti indicatorii si a putea demara licitatia pentru proiectare si executie. Ideea de extindere a platformei a pornit si de la obligatia pe care ne-a transferat-o Consiliul Judetean noua, aeroportului, de a face pista si hangar de mentenanta Aerostar”, a mai spus Catalin Bulgariu.

Parte din strategia de dezvoltare a aeroportului este si diversificarea permanenta a portofoliului de rute, inclusiv conectarea cu hub-uri internationale, precum si atragerea unor noi operatori aerieni. În prezent, de pe Aeroportul Iasi se poate calatori spre 23 de destinatii in toata Europa, si nu numai. Anul acesta, au fost deschise rute directe spre: Billund, Eindhoven, Dortmund, Liverpool si Salonic, dar si spre Cluj si Timisoara.

shares