11.000 de angajați lucrează în industria de business services din Iași

Sharing is caring!

Iași este unul dintre cele mai atractive orașe în industria de business services din România, alături de București, Cluj și Timișoara. Forța de muncă de aici și faptul că la Iași se află unul dintre cele mai mari centre universitare din țară a permis atragerea de noi investitori și implicit dezvoltarea acestei industrii.

Acest lucru a dus la creșterea competitivității pe piața muncii, dar și la disponibilitatea candidaților cu pregătire preponderent pentru domeniul IT și financiar.

103.489 persoane lucrează în industria de business services la Iași, care se plasează astfel pe locul 11 în topul județelor din România ca număr de angajați în acest domeniu.

Domeniul call-center, care este doar unul din serviciile industriei, ocupă locul 7 la nivel local, cu un număr de 2.773 angajați, și locul 2 pe țară, după București.

Cele mai importante tipuri de servicii din industria de Business Services din Iași sunt: IT, project management, finanțe și contabilitate, HR, achiziții și operațiuni clienți.

Peste 11.000 de persoane lucrează în industria de business services din Iași. Toate companiile mari (peste 15 la număr) din domeniul BPO (business process outsourcing) și SSC (shared services center) au deschis filiale la Iași.

„În Iași, industria de outsourcing este foarte competitivă, companiile cresc activitatea, dar apar și start-up-uri noi. În ultimul an, industria locală de business services a creat peste 1.000 de locuri noi de muncă. La nivel local, joburile disponibile în companii BPO se pot dubla în următorii trei ani”, spune Cătălin Constantin, HR Manager la SCC.

Companiile din domeniul Business Service au înregistrat la Iași o continuă dezvoltare, mărind constant echipele. Candidații preferați sunt, în cele mai multe cazuri, proaspăt absolvenți de studii superioare sau cu studii superioare în curs. În acest caz, companiile aleg să investească în angajați prin programe de specializare intensive.

„Din perspectiva aptitudinilor căutate, foarte importante rămân în continuare competentele lingvistice pentru limbi europene, dar și certificările din domeniul financiar contabil sau project management, pe care candidații le-au obținut de la autorități specializate (FIMA, CIA, ACCA, CFA, PMP). Nivelul salarial pentru poziții de servicii clienți pornește de la 3.300 lei brut și este completat cu bonusuri de limbă străină și pachete de beneficii variate”, spune Marian Pătrașcu, Head of Sales and Talent Acquisition – APT Resources & Services.

Conform estimărilor ABSL, cea mai importantă organizație care reprezintă sectorul de servicii de business și reunește cele mai importante companii din industrie, sectorul oferă locuri de muncă pentru un număr de circa 125.000 de angajați, reprezentând aprox. 1,5% din populația activă a României.

„România este pe locul I în categoria piețelor mature de business services, cu peste 265 de companii, o forță de muncă motivată, bine pregătită, foarte bună vorbitoare de limbi străine, competitivă la nivel de costuri și cultural apropiată de valorile europene. Acestea sunt argumentele pentru care potențialul industriei de business services este atât de însemnat. ABSL sprijină dezvoltarea sectorului prin realizarea acestor evenimente regionale în oraşe cu potenţial. Vrem să încurajăm comunitatea locală și să facem auzită vocea specialiștilor din aceste orașe”, explică Cătălin Iorgulescu, vicepreședinte ABSL.

Potrivit unui studiu realizat de Asociație, împreună cu KPMG, se estimează că industria de business services a generat în 2017 venituri de aproximativ 4 miliarde de euro.

În ceea ce privește salarizarea, studiul analizează șapte procese / tipuri de posturi ale industriei, după cum urmează: Managementului proiectelor / proceselor, Finanțe și Contabilitate, Resurse Umane, Servicii Clienți, Servicii de Aprovizionare și Achiziții, Dezvoltare Software (IT) și Top Management.

În următorii 5 ani, în România, se estimează că industria poate depăși 200 de mii de angajați

În 2018, 33% dintre angajați oferă servicii de Gestionare Clienți, 25% Servicii de IT și 23% de Contabilitate și Finanțe.

Conform aceluiași studiu, vârsta medie a forței de muncă este cuprinsă între 26 și 35 de ani, femeile reprezentând 61% dintre angajații din industrie.

Potrivit sondajului, în medie, un angajat stă în companie între 1 și 5 ani. Majoritatea oamenilor care lucrează în industrie au cel puțin o diplomă universitară, iar 24% sunt absolvenți de Masterat sau Doctorat.

În acest moment, cei mai căutați sunt oamenii care combină cunoașterea limbilor străine cu alte aptitudini cerute de industrie.

37 dintre companiile respondente au cumulat un număr de peste 1.200 de angajați străini. Ei au fost angajați pe criterii privitoare la limbă (68%), implementarea de noi procese (35%), aptitudini tehnice sau experiență complexă (24%).

 

shares